Hemşirelik atama puanları

 

Hemşirelik atama puanları


Hemşirelik okumak isteyen ve mesleğin geleceği konusunda bilgi almak isteyenler hemşirelik atama konusunda da elbette bilgi sahibi olmak istiyor. Bunun yanında atama bekleyen mezun hemşireler de KPSS ye çalışırken hemşirelik atama puanlarına açıp bakmak istiyor.

Bu yazımızda hemşirelik atama puanlarından bahsetmek istiyorum.

Ayrıca hemşirelik mesleğinin geleceği konusunda yazdığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Bu yazı da atama puanları kadar önemli.

Pandemide duyulan hemşire ihtiyacı ve yeni açılan ve açılacak olan şehir hastaneleri nedeni ile de oldukça fazla hemşire ihtiyacı olacağını söylemiştik. Hatta Başkan Erdoğan'ın 2019 başlarında bu konuya değindiğini biliyoruz.

Atama yapılırken yani tercihlerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar da var. Bunları da aslında yazdık ve zaman zaman gerek güncelleyerek gerek ise yenilerini yazarak size yardımcı olmaya çalışıyoruz. Yazı burada.


Kendi atama maceram da bazı meslektaşlarıma fikir verebilir onu da buraya ekliyorum.

Atamalardan konu açılmışken dikkat etmeniz ve tercih öncesi bilmeniz gereken bir diğer konu da bölge grup sıralaması konusu. Bu ilerde tayin işlemleri yaparken oldukça fazla karşınıza çıkacak bir konu olduğundan şimdiden fikir sahibi olmanız güzel olur. Buraya bırakıyorum okuyabilirsiniz.


Her konuya ayrı ayrı değinmek istiyorum. Bir diğer konu da bir ara sözleşmeli sağlık çalışanları mülakat ile alınacak denildi ve sonrasında isyan etmiştik. Ne soracak ne yapacaklar bu da olur mu? Daha sonra gelen tepkiler üzerine mi bilinmez tamam mülakat yok denildi.


Genelde atamalar 45-A sözleşmeli yapılıyor, buna 3 + 1 de deniliyor. Aslında güzel yani tamamen sözleşmeli olmak yerine 4 yıl sonra kadrolu olacağınızı bilerek çalışmak daha güzel bence. Tercih yaparken 45 A maddesi ne demek ? bilmeniz gerekir, ön bilgi iyidir onu da buraya bırakıyorum.

Atandıktan sonra bir de ben tayin isterim, evlenir eşimin yanına giderim, okul kazanır eğitim durumundan giderim gibi giderim düşünceniz var ise 45 A lı personelin tayin haklarını da bilmek isteyebilirsiniz. Onu da gene buraya bırakıyorum.

Tercihlerinizi nasıl yapacağınız hakkında ön bilgiye sahip oldunuz diye düşünüyorum. Tercihler nasıl olmalı ? konusu oldukça önemli bir konu. Bunlardan sonra daha bilinçli tercihler yapabileceksiniz ve geriye sadece atandıktan sonra yapılacaklar listeniz kalacak. 


Şimdi dilerseniz hemşirelik atama konumuzun özüne yani hemşirelik atama puanlarına geçelim. 


Hemşirelik Atama Puanları

Artık 2020 baz alınması gerekir. Dolayısı ile 2020 ye bakalım.


KPSS 2020/4 Sağlık Bakanlığının Sözleşmeli Pozisyonlarına Yerleştirme

Hemşirelik atama puanları

14-20 Şubat 2020 tarihleri arasında tercihleri alınan KPSS 2020/4 Sağlık Bakanlığının sözleşmeli pozisyonlarına 3235 lisans, 527 orta öğretim mezunu toplam 3762 hemşire atandı.

Bu atamada 72,26 - 91,81 puanları arası atama gerçekleşmiş olup; en yüksek puanlı atama Trabzon ve en düşük puanlı atama ise Sinop iline olmuş.

Tam liste en düşük en yüksek hemşire atama puanları listesine buradan ulaşabilirsiniz.



KPSS-2020/5: Sağlık Bakanlığının Sözleşmeli Pozisyonlarına Yerleştirme

Hemşirelik atama puanları

26 Mart 2020 – 01 Nisan 2020 tarihleri arasında tercihleri alınan bu atamada ise 9373 hemşire (1597 orta öğretim) ataması yapıldı. 

Bu atamada 65,9 - 83,2 puanları arasında atama gerçekleşmiş olup; en yüksek puanlı atama Ankara ve en düşük puanlı atama İstanbul iline olmuş.

Ortaöğretim (lise) hemşire; 81,5 - 90,2 arasında atanmış olup; en yüksek puanlı atama Elazığ ve en düşük puanlı atama Van iline olmuş.

Tam liste en düşük en yüksek hemşire atama puanları listesine buradan ulaşabilirsiniz.



KPSS 2020/8 Sağlık Bakanlığının Sözleşmeli Pozisyonlarına Yerleştirme

Hemşirelik atama puanları

16 - 22 Haziran 2020 tarihleri arasında tercihleri alınan bu atamada ise 1929 lisans, 373 orta öğretim hemşire ataması yapıldı. 

Bu atamada lisans hemşire; 64,4 - 85,8 puanları arasında atama gerçekleşmiş olup; en yüksek puanlı atama İstanbul ve en düşük puanlı atama İstanbul iline olmuş.

Ortaöğretim (lise) hemşire; 81,3 - 87,1 arasında atanmış olup; her ikisi de İstanbul iline atanmış.

Tam liste en düşük en yüksek hemşire atama puanları listesine buradan ulaşabilirsiniz.


Yukarıda verilen bilgileri inceleyerek, atama puanlarının seyrini görebilir ve hedefleriniz için bilgi sahibi olabilirsiniz.

Hemşirelik atama puanlarını yeni atamalar oldukça güncelleyerek bu şekilde yazmaya devam edeceğiz.

Sağlıcakla kalın.





Yorumlar

  1. hocam merhaba ben hemşirelik mezunuyum puanım 78.8 branş sıralamam 5474 sizce ankarayı tercih etsem atanır mıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lisans mısın ? Atamalar konusunda bunu değiştiren çok fazla faktör var ancak ben atanabileceğini düşünüyorum.

      Sil
  2. Lisans hemşirelik 74,83 puan ve 11814 branş sıralamam var. Adananın gelme ihtimali var mı sizce ve nasıl bir yol izlemeliyim, tavsiyeleriniz çok önemli. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar lisans mezunu hemsıreyım puanım 83 sıralamam 1300 dıyarbakır merkez gelir mi sizce????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence gelir, gayet güzel bir puan

      Sil
    2. Merhabalar ben özel bir ünide hemşireliğe yatay geçiş düşünüyorum 4yıl sonra atama sayısında azalma söz konusu olabilir mi ve aynı zamanda 80-90arası bir puanla atanmam mümkün olabilir mi sadece yorumlamanızı istiyorum

      Sil
  4. Merhabalar ortaöğretim hemşireyim 77,15 puanım var hiç umudum yok ama yine de herhangi bir yer gelme ihtimali var mı sizce

    YanıtlaSil
  5. Hocam 80.037 7400 sıralama ile ortaöğretim hemşirelikten atanma şansım nedir ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. var gibi bilemiyorum arkadaşım, tercihlerini yap gene de elbette

      Sil
  6. Merhaba 66 puanla 2022de Ankara'ya atanma şansım var mı

    YanıtlaSil
  7. Hocam merhabalar lisans hemşirelik son sınıf öğrencisiyim 69 puanla 24.750 siralamam var atanma şansım varmidir

    YanıtlaSil
  8. Hocam, ben 2. Sınıf Hemşirelik öğrencisiyim.2022 yılında kpss sınavına girip 2023 de tercih yapmayı planlıyorum .Sizce doğru bir hamle mı?Birde yaşadığım yeri tercih edebilmem için en az kaç puan almam gerekiyorsizce ( Aksaray ' da yaşıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olabilir zamanın varsa neden olmasın. 80 üzeri her türlü almalısın.

      Sil
  9. Hocam yazılarınız çok faydalı sizden bir şeyi yorumlamanızı isteyeceğim beslenme ve diyetetik okuyorum birinci sınıfım özel bir üniye hemşireliğe yatay geçiş düşünüyorum 4yıl sonra atama sayısında azalma söz konusu olabilir mi puanlar elbette artacaktır ama örneğin 90alan bir birey yine de atanabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atanır. Ancak beslenme ve diyetetik hemşireliğe göre daha rahattır.

      Sil
  10. Merhaba 2024 te mezun olacağım. 80-82 puan yeterli midir?
    2 senede alınan toplam hemşire sayısı genelde kaç bin oluyor? Branş sıralamasında kaça girmem gereklidir?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Benim kpss lisans 2020-2022 puanım 66. Sizce Bitlis gelme olasılığı var mı? Bitlis gelmezse başka yer gelme olasılığı var mı? Ocakta mezun oluyorum. Bu arada yazınız çok faydalı olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 66 az hocam, o puana güvenip iş yapılmaz, tekrar girmelisin

      Sil
  12. Hocam 55 puan lisans hemşirelik için hiç umut var mı atanma için ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut her zaman vardır ama puanın çok az. Yeni bir puan gerekli sana .

      Sil
  13. 67 puan. 28 bin sıralamam var. Lisans hemşiresiyim. Atanma ihtimalim var mı ? İlk 35 bin beklesin diyorlar. Üniye başvuru yapmasın diyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecanlı, istekli meslektaşlarım. 67 biraz zor ne kadar alım yapar bilemiyoruz. Aslında aklımızda, gönlümüzde olan alım olsa olur ama ya yapmaz iseler. Sabredecek bekleyecek imkanın var ise bekle elbette ancak bir an önce çalışmam lazım diyorsan bu puanla beklemek biraz işi şansa bırakmak olur. Karar senin.

      Sil
  14. Hocam lisans mezunuyum. 88 puan aldım branş sıralamam 138 Bursa'ya atanmak istiyorum. Atanabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 138 kişinin 100 ü de Bursa yazarsa gelmez. O yüzden kesin bir şey söylememek lazım. Ama geleceğini düşünüyorum:) hayırlı olsun çok güzel puan zamanında benimki 87 idi.

      Sil
  15. 2018 puanı yapılan atama 65 lere kadar düşmüşken 2020 ataması düşmez mi yani ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşebilir. Ama kıyas yapmak için 2018 deki sorular ne kadar zordu, buna benzer mi? Bakmak lazım. 2018 de 80 alan kişi kaçıncı sıralama da? Bu sınavda 80 alan kişi kaçıncı sıralamada ? Her şey etkiler. Sabit bir alım sayısı yok ki. Olsa öngörelim. Kesin bilgiler vermek doğru olmaz.

      Sil
  16. 73,9 puanım sıralamam 12 binde sizce atanır mıyım kocaeli yada istanbul olur mu cevap verirseniz çok mutlu olurum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur, ilk atama olmasa da sonrakinde daha yüksek ihtimalin. Zamanın var ise bekleyebilirsin. Ancak bir de geçen gün yayınlanan kamuda tasarruf genelgesinde kamu personeli alımını azaltacağız dediler o da var.

      Sil
  17. Aralık 2020 atamasında 73,4 e kadar düştü şuan ilk atamada atanmak temennim alıma göre belli olur herşey elbette ama beklemek istemiyorum ilk atamada gitme ihtimalim var mıdır sizce son olarak, çok çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, farz etti var gitme ihtimalin ne yapacaksın ki? bekleyeceksin alım sayıları açıklansın sayılara göre en azından daha çok anlarsın durumu. Sıralama bak puan olarak bakma, sınav kolaydır belki o zaman herkes yüksek almıştır veya zordur düşük almıştır bu yüzden puanlar yanıltır. Ayrıca daha detaylı konuyu tartışmak istersen mediforum.net de konu aç. Orada daha güzel olur.

      Sil
  18. hemşirelik lisans mezunuyum. KPSS puanım 65,2. Sıralamam 36.083
    İmkansız mı ?? KPSS çalışmaya başlamalı mıyım şu anda özel hastanede hemşirelik yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor ama imkansız değil. Ben olsam çalışırdım. Bu biraz da atanmak istediğin ile yere bağlı. Unutma 3+1 atamalar 3 yıl en az tayin hakkı vermez. Dolayısı ile bence KPSS çalışmalısın.

      Sil
  19. Bu sene hemşirelik tercih etmeyi düşünüyorum. 4 sene sonra atamalar nasil olur sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan seneler önce atanamayan hemşire sayısı oldukça azdı. Özel hastanelere başvurduğumuz zaman asgari ücret üzeri maaşlar ile rahat iş bulunabiliyordu. Yavaş yavaş iş bulamayan mezun sayısı arttı. Ama bu hemşirelik ile alakalı değil. İş yok memlekette her bölüm mezunu zor iş buluyor. Gene hemşirelikte şansın iyi olacaktır.

      Sil
  20. Hemşirelik için hemsirelerle görüştüm sakın tercih etme mahvolursun git çöpçülük yap sakın hemşire olma gibi şeyler söyleyenler çıktı. Gerçekten bu kadar zor mu hemşirelik? Yoksa her mesleğin zorluğu var ve bu kadar şikayet abartı mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pandemi dönemi, liyakatsız yöneticiler ve maaşlarındaki erime dolayısı ile memnun değil çoğu evet. Haklılarda. Şu durumda meslektaşlarımızdan olumlu cümleler duymak elbette zor. Sevilecek yanı kalmadı ama memlekette iş de az.

      Tercih sebebi genelde; kolay atanabileyimdir. Sen de kendine sor, ya bu mesleği çok seviyorsun hayalindir veya kolay atanayım diyorsundur, ne istiyorsun?

      Meslek zor, diğer mesleklere göre oldukça zor.

      Sil
  21. Hocam merhaba, lisans hemşirelik mezunuyum 68 puanım var 24000 sıralamadayım atanma ihtimalim var mı sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orta , yani çok da umutlanmadan elinden gelen başka bir şey varsa bakmak lazım ona. Yeniden sınav vesaire. Ama elbette belli olmaz.

      Sil
  22. Merhaba, 71.17 puanla 19bindeyim yerleşme şansım nedir? Sizce 2022 kpssye kadar kaç atama olur?

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar;
    Ben lisans hemşirelik yeni mezunum puanım 76,5 sıralamam 8825 sizce güncel sıralamam kaçtır ve istediğim yere atanabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısmen istediğin yer olur ama 80 üzeri istediği yere atanmaya daha yakındır. Gene de güzel

      Sil
  24. Merhabalar :) Lisans hemşirelik mezunuyum Kpss puanım 70 güncel sıralamam da 15.000 sizce atanma durumum nasıl ? Kaçıncı atamada şansım var ?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba, yukarıdaki sorularda biri 71 puanla atama sormuş zor demişsiniz biri 70 puanla sormuş son atamalarda olabilir demişsiniz. Hangisi doğru? Arkadaş güncel sıralamasını nasıl görmüş 70 puanla 15binde olduğunu bende bakıyorum 73 puanla 15bindeyim. 2022 yılındaki kpss ye kadar kaç kez daha alım olur bir tahmininiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zor ile son atamalara doğru şansın olabilir cevapları benzer zaten hocam. Yani zor. Son atamaya kadar bekleyip bir şans belkiye kalmak kolay bir şey mi? zor işte. 71 puanla 19 bindeyim demiş, 70 puan olan 15 bindeyim demiş. Burada da bir çelişki var. Puan önemli değil 10 bin üzeri sıralaması olan zor. Sizin de 73 puanla 15 binde olduğunuzu yazdığınızı görüyorum. En iyisi puanlara takılmayın. 10 bin üzeri sıralaması olan çok umutlanmasın benim fikrim bu.

      Sil
    2. Güncel siralamamı söyledim geçen ki atamada da 6 bin kişi atanmıştı onu da çıkarttım güncel siralamam 15 bin oldu . Arkadas güncel siralamasini söylememiş demek ki

      Sil
  26. Ortaöğretim hemşireyim dıralamam 4617 puanım82 2022 kpss ye kadar atanır mıyım sizce hocam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortaöğretim az sayıda alım oluyor. Giderek de bu sayı düşmeye başladı. Ancak puanın güzel . Alım sayısı düşmez ise atanırsın

      Sil
  27. hocam merhaba. 30 bin sağlık personeli 10 aylık beklemenin ardından ve içinde bulunan dönem acısından az degilmi sizce de ve muhtemelen bunun 6-8 bini ancak hemşire olur. ben 62 aldım atanabilir miyim diye soramayacağım bile ama merak ettiğim bir şey var sağlık sen geçen gün paylaştığı bir yazıda 8 bin atama bekleyen hemşire var dedi. peki bu sıralamalar nasıl oluyorda 8 bini geçiyor 20 binler 40 binleri görüyor o kadar çok hemşire var mı gerçekten atama bekleyen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıralamadan kastınız nedir bilmiyorum. O hesaplamalarda lisans düzeyinde KPSS ye girenleri mi sıralıyorlar yoksa meslek bazında hemşireleri mi sıralıyor lar ona bakmanız gerekir. 30 bin evet az bir sayı sağlık bakanlığı için, özellikle son öğretmen atamasını görünce. Bakalım ilerde ne açıklayacaklar biz de merakla bekliyoruz. 62 iyi bir puan değil maalesef

      Sil
  28. Hocam mrb orta öğretim 83.50 siralama 3928 atama şansı nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. puanın güzel ama tek sorun orta öğretim olman. Şansın var umarım atanırsın. Ama zor.

      Sil
  29. Merhaba hocam lisans hemşirelik puanım 69 sıralamam 25400 atanır mıyım yoksa sınava tekrar hazırlanmalı mıyım

    YanıtlaSil
  30. Merhaba hocam lisans hemşirelik mezunuyum. Puanım 73 güncel sıralamam 9450. 30 bin sağlık personeli alacaklarını söylediler. Ordu ya atanma şansım var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba atanma şansın var . Ancak bunun için net bir şey söylemek zor. Ordu atıyorum 30 hemşire alacak ise burada etken orduyu isteyen ve sıralaması senden düşük olan kaç kişi var olacaktır. Bir de 30 bin sağlık personelinin hepsi hemşire değil . 7 bin lisans hemşire deseler senin ilk atamada atanma şansın dahi çok az olur. Bekleyelim açıklasınlar önce.

      Sil
  31. Ortaöğretim hemşire 81.5 puan ve 5497 sıralamayla atanma ihtimali var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu linkte atama değerlendirmelerini yapıyoruz, lütfen sorularınızı buradan sorun

      Sil
  32. Merhabalar puanım 75 bu atamada siirt batman ve Diyarbakır illeri gelir mi?

    YanıtlaSil
  33. Hocam lisans hemşiresiyim puanim 71.600 brans sıralamam 18 bin tercihlerimi istanbul istiyorum atanma şansim varmı

    YanıtlaSil
  34. 2022 lisans 81 puan branş sıralaması kaç olur sizce?

    YanıtlaSil
  35. Hocam merhaba 74 puanım var lisans hemsireyim 12 binlik alımda ankara gelirmi

    YanıtlaSil
  36. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  37. Hocam hayırlı günler hocam ben kpssden 61puan aldım bide benim engelli raporum var şehir hastanesi ne personel olarak çalışmak istiyorum sizce beni alırlar mi

    YanıtlaSil
  38. Yukarıdaki haberde en düşük alım puanı lisans için 64-65 yazmışsınız o puanlarla atananlar war mı?

    YanıtlaSil
  39. Ben 2022 lisans hemşirelik mezunuyum puanım 68.81 ilk iki atamada olmadı 72 ile kapattı 2024 kpss ye kadar kaç atama olur bu puanla atanabilir miyim?

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder