Tercihler nasıl yapılmalı



tercihler






Merhaba,

Tercih dönemi olduğunda mail adresimiz sorularınızla dolup taşıyor. Her maile yanıt vermeye çalışıyorum ama , bir kişinin geleceğini belirlemek istemiyorum.

Bizim yazılarımız sadece sizi düşünmeye doğruyu bulmaya sevk etmesi açısından yorumlanmış yazılar.

Elbette çok fazla doğru ve çok fazla yanlış vardır ve bunlar insandan insana değişir.

Bu yazımda sizlere kendi tercih dönemimi anlatacağım....

Öncelikle tercih yapmadan okumanız gereken bu konudaki yazılarımızı şuraya koyayım belki okursunuz;

Benim puanım 2 yıllık bir bölüme yetiyor diyenler için;




Genel anlamda;




Gelelim asıl konumuza.


TERCİHLER NASIL YAPILMALI


Evet aslında burada kendi hikayemi anlatacağım....

Tabi ki yıllar önce ben de üniversite sınavına girdim. Sistem değişti vesaire derken bende şu an sizin yaşadığınız pandemi sorununa benzer sorunlar yaşayarak sınava girdim sayılır.

Puanımızı aldık, sıra tercihlere geldi elbette. O zamanlar hala üniversite de sağlık memurluğu bölümü vardı.

Benim tek amacım bir an önce iş bulabileceğim bir bölüm yazmak idi, bu yüzden hep iş bulması kolay olduğunu düşündüğüm bölümlere yönelmeye çalıştım. Puanıma sıralamama bakmadım bile. Sonrasında atanamayacaksam okumam daha iyi dedim kendime.

Babam çiftçi, fazla maddi durumumuz yok, dışarıdaki hayat ile ilgili bilgimiz de az. Evde bilgisayarım yok, olsa da şu an sizin kullandığınız gibi değil internet. Yani bilgimiz yok. 

Liste postayla eve geliyor, bizde o listeden yazacaklarımıza bakıyor yazıyoruz.

Tercihlerimi neye göre yaptım

Babamla oturup inceledik, mühendislik var, öğretmenlik var, her şey var. Okuyorum sırayla sesli ama, anlamıyoruz ki tam olarak. Neyse liste devam ederken sıra sağlık memurluğuna geldi.

Babam dedi ki dur, ne oldu dedim. Memurluk diyor işte memur ol daha iyisi mi var dedi.

Sağlık memuru, kulağa hoş geliyor, memur sonuçta dedik. 4 yıllık bir de. Başka içinde memur geçen bölüm de yok.

Tamam.

İşte bulduk memur olacağım diyerek, tercihleri farklı üniversitelerden sağlık memurluğu ile doldurup yolladım.

İlk tercihim geldi elbette. Hatta yazarken Ankara, İstanbul yazmadık bilerek ki okumak ucuz olsun.

Sonra ne oldu

Gidip okudum, okurken hemşirelik gibi olduğunu öğrendim. Hatta okurken bölümün adı da hemşirelik oldu.

Babam da şaşırdı tabi, memur olmak için gidip hemşire olarak mezun olduk. Gülse olmuyor, ağlasa olmuyor :D

Üniversite de neler yaptım

Benim okulum biraz zor olmayan bir okul idi. Ama ben hep çalışmaya çalıştım, yurt dışına erasmus ile gittim. Kurs, eğitim vesaire ilgili idim. Yani hemşirelik okuyorum tamam ama iyi değerlendireyim dedim ve okurken çok fazla farklı şeyler yaptım.

Aktif biri değildim. İlk senem sadece iki pantolon ve iki gömlek ile geçti. Yani sosyal biri değildim ama zorladım.

Sonuç

Size bunları neden anlattım. Sadede geleyim. KPSS ye çok önem verdim ve 90 aldım, dolayısı ile hemen atandım.

Şimdi bana gelen sorularda şu bölüm iyi mi bu iyi mi var?

Ne okursanız okuyun, o bölümün en iyisi olmaya çalışın.

Bu bölüm açılmış ise az da olsa mezunları iş bulacak değil mi? Mezun olurken bu iş bulacak olanlardan olun.

Madem üniversite sınavı size zamansızca ağır geldi, siz de ilk seneden hem okula hem KPSS ye hazırlanın.

Olmayacak bir şey yok. Hayatta ne okuduğunuz önemli değil düşündüğünüz kadar. Nasıl okudunuz o önemli, gelecek için aksiyon planınız var mı? Atanmak için yapılacaklar listeniz şimdiden olmalı.

Eğer bu şekilde düşünür iseniz ne okursanız okuyun olur.....


Ayrıca son olarak lütfen sorularını için konu açın forum da; aşağıdaki linki tıklamanız yeterli...


Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder