Sağlık Bakanlığı Unvan Değişikliği Sınavı Hakkında Tüm Bilgiler



ünvan değişikliği




Merhaba arkadaşlar.

Sık sık duyduğumuz bir diğer konu da bu unvan değişikliği sınavı. Yapıldı, yapılmadı, yapılacak, itiraz edildi vesaire derken nedir bu unvan değişikliği? bir bakalım istedim.

Bu yazımda sizlere;

Sağlık Bakanlığı sınavsız unvan değişikliği

Sağlık Bakanlığı unvan Değişikliği Sınavı

Sağlık Bakanlığı unvan-Değişikliği sınav konuları

Sağlık Bakanlığı Unvan Değişikliği Sınav Soruları

Sağlık Bakanlığı Unvan Değişikliği Sınavı başvuru

Sağlık Bakanlığı Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı 2020

gibi konularda bilgiler vermeye çalışacağım...


Elbette bu bilgileri gene yönetmelik ışığında vereceğiz, haydi başlayalım. Bu sene açılan ilan metni zerinden gidelim.

Sağlık Bakanlığı Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı 2020


Aslında görevde yükselme bizi çok ilgilendirmiyor. Şef, memur, veri hazırlama, şoför gibi alanlarda çalışmak isteyenler görevde yükselmeye başvuruyor.

Örneğin bir kişi hastanede temizlik personeli olarak çalışıyorken, gerekli şartları tamamlayıp veri hazırlama memuru olmak için görevde yükselme sınavına girebiliyor, bunu duymuştum.

Bizi ilgilendiren kısım Unvan değişikliğine bakalım.


GENEL AÇIKLAMALAR

Bakanlığımız merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesine tabi olarak görev yapmakta olan personel için 17.04.2014 tarihli ve 28975 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri doğrultusunda Unvan Değişikliği Sınavı yapılacaktır.
Demek oluyor ki sadece 4A lı kadrolular bu sınava başvurabiliyorlar.

4924 sayılı Kanuna tabi olarak istihdam edilenler, 663 sayılı KHK’nın 45/A maddesine tabi sözleşmeli olarak çalışanlar, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine tabi sözleşmeli olarak çalışanlar, sürekli işçiler, vekil ebe/hemşireler ile Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu ve Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü personeli bu sınava giremeyeceklerdir.

Unvan değişikliği yazılı sınavı için başvurular Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün (YHGM)
http://www.yhgm.saglik.gov.tr internet adresindeki Personel Bilgi Sistemi (PBS) üzerinde yer alan başvuru ekranından 04-10 Ağustos 2020 tarihleri arasında, adayların başvurduğu ve öğrenim durumu itibarıyla atanacağı kadro unvanını ihraz ettiğini belgeleyen diploma, çıkış/mezuniyet belgesi veya geçici mezuniyet belgesi ile başvurulan kadrolara göre istenilen diğer belgeler de eklenerek elektronik ortamda yapılacaktır.




Sınava katılacaklarda Bakanlıkta, bağlı kuruluşlarda veya öğrenim durumları ile ilgisi bulunmayan görevlerde belirli bir süre hizmet yapmış olma şartı aranmayacaktır.


UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVINA TABİ OLARAK ATANACAKLARDA ARANACAK ŞARTLAR

Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 9’uncu maddesine göre unvan değişikliği sınavına tâbi olarak atanacaklarda unvan değişikliği sınavında başarılı olmanın yanında aşağıdaki şartlar aranacaktır:

Mimar, İstatistikçi, Kimyager, Biyolog, Psikolog, Sosyolog, Sosyal Çalışmacı, Diyetisyen, Fizyoterapist, Çocuk Gelişimcisi, Sağlık Fizikçisi, Odyolog, Perfüzyonist, İş ve Uğraşı Terapisti, Dil ve Konuşma Terapisti, Hemşire (Lisans), Ebe (Lisans), Programcı, Tekniker ve Sağlık Teknikeri kadroları için;

 Öğrenim durumu itibarıyla atanacağı kadro unvanını ihraz etmiş olmak,






BAŞVURU ESASLARI

Aday memur statüsünde bulunanlar başvuruda bulunamayacaktır.

Aylıksız izinde bulunanlar dâhil olmak üzere ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar da sınav başvurusunda bulunabilecektir.

Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 10 uncu maddesine göre; başvuru tarihinin son günü (10 Ağustos 2020) itibarıyla gerekli şartları taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı unvanlı kadrolardan sadece biri için duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilecektir.

Yazılı sınava katılacak olan adaylar, 140 TL (yüz kırk Türk Lirası) olan sınav ücretini 31 Ağustos-11 Eylül 2020 tarihleri arasında Anadolu Üniversitesinin Sınav Hizmetleri web sitesi üzerinden kredi/banka kartı vasıtası ile (sınav adı belirtilerek) yatırdıktan sonra kendilerinden istenen diğer bilgileri elektronik ortamda kodlayıp onaylayacaklardır.


Aynı unvanda lise veya ön lisans mezunu olarak çalışmakta iken üst öğrenimi bitiren personelin intibakları sınavsız olarak yapıldığından bu durumdakiler aynı unvanda üst öğrenim düzeyine atanmak için unvan değişikliği sınav başvurusunda bulunmayacaktır. (Örnek: Sağlık Meslek Lisesi Mezunu hemşire, hemşirelik alanında lisans öğrenimini bitirmişse lisans hemşirelik unvanına atanmak için sınav başvurusunda bulunmayacaktır.)


Sağlık Bakanlığı unvan Değişikliği Sınavı



YAZILI SINAV

Yazılı sınav, 81 il merkezinde 04 Ekim 2020 tarihinde tek oturum halinde, çoktan seçmeli 5 (beş) seçenekli 50 (elli) sorudan oluşan test usulünde yapılacaktır.

Yazılı sınavda 100 (yüz) tam puan üzerinden en az 60 (altmış) puan alan adaylar başarılı sayılacaktır.

Yazılı sınav sonuçları, Anadolu Üniversitesinin Sınav Hizmetleri web sitesi ile Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün http://www.yhgm.saglik.gov.tr internet adresinden eş zamanlı olarak 16 Ekim 2020 tarihinde ilan edilecektir. Adaylara herhangi bir yazılı tebligat yapılmayacak ve bu ilan tebligat yerine geçecektir.

SÖZLÜ SINAV

Unvan değişikliği yazılı sınavı sonucunda 100 (yüz) tam puan üzerinden en az 60 puan alan adaylar
arasından puan üstünlüğü esasına göre (en yüksek puan alan adaydan başlamak kaydıyla) ilan edilen kadro sayısının iki katı kadar aday (son adayla aynı puana sahip olan bütün adaylar sözlü sınava alınacaktır) sözlü sınava çağrılacak, sözlü sınav aday listesi http://www.yhgm.saglik.gov.tr internet adresinde duyurulacaktır.

Sözlü sınavda adaylar, sınav kurulunun her bir üyesi tarafından;

a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel kültürü ve genel yeteneği,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,

esas alınarak 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Her üyenin vermiş olduğu puanların
aritmetik ortalaması alınarak sözlü sınav puanı tespit edilecek, sözlü sınavda 100 (yüz) tam puan üzerinden en az 70 (yetmiş) puan alanlar başarılı sayılacaktır.

SINAV BAŞARI SIRALAMASININ BELİRLENMESİ

Sınav başarı puanı, yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınarak tespit edilir.

Unvan değişikliği sınavı sonucunda başarı puanlarının eşit olması halinde, sırasıyla;

1) Hizmet süresi fazla olanlara,
2) Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,
3) Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,

Öncelik verilmek suretiyle, en yüksek puandan başlamak üzere başarı sıralaması belirlenecektir.


TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ

Başarı sıralaması listesinin kesinleşmesini müteakip tercih işlemlerinin Genel Müdürlüğümüzce belirlenecek takvim çerçevesinde http://www.yhgm.saglik.gov.tr internet adresinde yer alan Personel Bilgi Sistemi (PBS) üzerinden alınacak, yerleştirme işlemleri ise adayların tercihleri doğrultusunda Noter huzurunda kura yolu ile yapılarak atanmaya hak kazananlar aynı internet adresi üzerinden ilan edilecektir.

 ATAMA ESASLARI VE ŞARTLARI


1) İlan edilen kadrolara tercihleri doğrultusunda atanmaya hak kazanan adayların atamaları yapılacaktır.

2) Sınav sonucunda başarılı olanlardan mükteseplerine uygun yeterli kadro bulunmaması nedeniyle
atamaları yapılamayanlara yönelik olarak 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 7 nci maddesi hükümleri kapsamında dolu veya boş kadro değişikliği yoluna gidilecek ve kadro uygun hale getirildikten sonra atamaları yapılacaktır. Bu süre içerisinde adı geçenlerin sınav sonucuna göre atamaya esas her türlü hakları saklıdır.

3) İlan edilen kadrolardan; atanma şartlarını taşımadıkları için sınavları geçersiz sayılan veya bu sebeple atamaları iptal edilenler, atanılan göreve geçerli bir mazeret olmaksızın süresi içinde başlamayanlar ya da atanma hakkından vazgeçenler ile emeklilik, ölüm, memurluktan çekilme veya çıkarılma, başka unvanlı kadrolara ya da başka bir kuruma naklen atanma gibi sebeplerle boş kalan veya boşalan kadrolara, başarı sıralamasının kesinleştiği tarihten itibaren 6 (altı) aylık süreyi aşmamak üzere aynı unvanlı kadrolar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, ihtiyaç üzerine Bakanlıkça belirlenen yedekler arasından başarı sıralamasına göre atama yapılabilecektir.

4) Sınavda başarılı olanlardan, atanma şartlarını taşımadıkları sonradan anlaşılanlar ile atama yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde atanma şartlarını kaybedenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmayacak; atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir.

5) Unvan değişikliği sınavı sonucunda atananlar; eş durumu, sağlık nedeniyle yer değiştirme, öğrenim şartı, engellilik durumu ve can güvenliği nedeniyle yer değiştirmeleri hariç olmak üzere atandıkları yerlerde en az iki yıl süre ile fiilen görev yapmadıkça iller arası yer değişikliği talebinde bulunamayacaklardır.

Sağlık Bakanlığı unvan-Değişikliği sınav konuları





Diğer branşlar için ; tıklayın.


Kadrolar her sınav duyurunda ilan edilir. Örnek kadro listesi için tıklayın




Yorumlar

  1. Merhaba ben Sağlık Memurluğu lisans mezunuyum Hemşire olarak atandım ve kadrolu hemşire olarak Üniversite Hastanesinde görev yapıyorum unvan değişikliği yaparak Hemşire denkliği alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bir hemşire ünvan değişikliği ile hangi branşlara yönelebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konu içerisinde mevcut

      Sil
    2. Ben konuya baktım ama bir şey anlamadim çok, lisans mezunu kadrolu bir hemsire başka bir devlet dairesine örneğin belediyeye falan memur olarak geçebilir mi ?

      Sil
  3. ortaöğretim hemşire olarak atandım. açıktan iş sağlığı ve güvenliği okursam, ünvan değişikliği ile geçiş yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş sağlığı ve güvenliği mezunlarından alım oluyor mu ki, nereye geçeceksiniz?

      Sil
  4. Merhaba ben mimar olarak başvurmak istiyorum yazılı sınavda karşılaşıcağım sorular mimarlıkla ilgilimi yoksa anayasa sorularımı olacak konular branşlara göre değişiklik gösteriyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çıkmış sorulara bakacaksınız. Hemen hemen aynı olur. Anayasadan sorarlar. Mesleki bilgi sorarlar ( mimarlık ile ilgili) . Kanun vesaire gerisi çıkmış sorular işini görür hocam. mediforumda yayınlamaya çalışayım biraz

      Sil
    2. https://dosyamerkez.saglik.gov.tr/Eklenti/10985,unvan-degisikligi-sinav-konularipdf.pdf

      Sil
  5. merhaba ben diyetisyenim perfüzyoniste geçiş yapabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yukarıdaki tabloda perfüzyonist in karşısındakileri yerine getirdiğinizde geçiş yapabilirsiniz.

      Sil
  6. Mrb ben lisans hemşirelik mezunuyum şuan 4A kadroluyum ve daha önceden radyoloji teknikerligi okudum acaba ünvan değişikliğiyle geçiş yapabilir miyim

    YanıtlaSil
  7. bütün ön lisan sağlık mezunları geçmek istediği branştan mezun oluktan sonra kendi aralarında değişiklik yapabiliyorlar mı
    paramedikten - anesteziye
    sekreterlikten - diyazlize gibi gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan tam olarak merak ettiğim şey bu tıbbi sekreterlikten atandıktan sonra radyolojiden mezun olup branş değiştirebiliyormuyuz yoksa sınava mı girmemiz gerek

      Sil
    2. bende sağlık teknikeri/ tıbbi sekreter olarak atandım şuan lisans tamamlayarak sağlık yönetimi okudum ünvan değişikliği yapabileceğim ünvanlar var mıdır?

      Sil
    3. arkadasla brans degısıklığı için elbette sınav gerekli. yukarıdaki ek de unvan degısıklığı yapılabılecek bölumler zaten yazıyor

      Sil
  8. Lise hemşire olarak atandım.Anestezi teknikerliği mezunu olacağım.4A'ya geçtikten sonra başvurabilirim değil mi ?

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kolay gelsin lisanstan on lisansa unvan değişikliği ile ilgili net bir cevap bulamadım bir sayfa evet derken bir sayfa hayır diyor. Ben lisans hemsirelikten yeni atandım ama gecmiste paramedik diplomamda var ve hemsirelikten paramedige geçiş yapabilir miyim teşekkür ederim 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ünvan değişikliği olacağı zaman ilan metni yayınlarlar, bu ilan metninde gerekli çerçeve mevcut olur. Son ilan metninde ben 4 yıllık okumuş bir kişi iki yıllık bir bölüme unvan değişikliği yapamaz diye bir ibare okumadım ve öncesinde de duymadım. Bu karmaşa kpss de vardı. 4 yıllık olanlar önlisans kpss ile atanamıyor vesaire gibi ama unvan değişikliğinde yok. Bunun yanında paramedik kadrosu ben görmedim. Unvan değişikliği zamanında paramedik kadrosu ilan edilmiş ise ve sizde paramedik olacak diploma ve yeterliliğe sahip iseniz, sınava girip geçiş yapabilirsiniz.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Çevre sağlığı teknikeriyim att ye geçebilir miyim

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar ben Mimarlık okumaktayım 5.senem,okulumu bilerek uzattım ve ayrıca 2 yıllık önlisans tıbbi dökümantasyon okudum bu süreçte ve sözleşmeli olarak atandım.Sorum şu olacak size benim mimarlığa herhangi bir şekilde geçiş yapma imkanım varmı varsa da bu nasıl mümkündür?

    Cevaplarsanız çok mutlu olurum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iç mimar ve peyzaj mimari hariç demiş, bunlar dışında mimar olunca ünvan değişikliği sınavına girip sağlık bakanlığı mimar kadrosuna atanıyorsunuz tabi o dönem açar mı kaç kişi alır vesaire bunlar belirsiz.

      Sil
    2. Ama bir yerdede sözleşmeli memur unvan değişikliği sınavına giremez diye görmüştüm doğrumudur?

      Sil
    3. yukarıdaki metinde yazıyor zaten 4A olmalı diye

      Sil
  13. Merhaba ben lisans hemşire olarak çalışmaktayım sosyal hizmetlere geçmem için 4 yıllık mı okumam gerekiyor ve bunun için üniversite sınavına girmem gerekiyor mu sınavsız bölüm seçebiliyor muyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makalemizde bilgilerin hepsi yazıyor, bölümlerin karşısında hangi eğitimi almaları gerektiği de, bölümü okumanız diplomanızı almanız önemli. Sınavlı sınavsız uzaktan

      Sil
  14. Merhaba diyelim ki bütün şartları taşıyoruz sınavdada başarılı olduk tercih yaptık sonrası nasıl ilerliyor acaba?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba tek bir tercih hakkı var yazıyor bazı yerlerde ben sosyal çalışmadı olmak istiyorum atıyorum sadece Sakarya mı yazabiliyorum

    YanıtlaSil
  16. Kura neye göre çekiliyor acaba? Zaten bi sınav ve başarı sırası yok mu kura ne için nasıl oluyor?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba ben lisans ebelik mezunuyum 4a liyjm diyetisyenlik okuyup unvan değişikliği sınavına girebilirmiyim

    YanıtlaSil
  18. merhaba ünvan degişikligi çıkmış soruları nasıl bulabilirim

    YanıtlaSil
  19. MERHABA BEN SAĞLIK MESLEK LİSESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜYLE ATANDIM AÖF SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ BİTİRDİM ŞU ANDA MESLEĞİMİ DEĞİTİRMEK İSTİYORUM ÖRGÜN DİYETETİK OKUSAM 4 YIL ÜNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YAPABİLİRİM DEĞİL Mİ BİR DE HANGİ BÖLÜMÜ ÖNERİRSİNİZ

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, unvan degisikligi yapilip en az 2 yil calistiktan sonra diyelim ki eski gorevine donme gibi bir durum asla olmuyor sanirim.cok arastrdim bulamadim.sizce ne olabilir?

    YanıtlaSil
  21. MERHABA HEMŞİRELİKTEN ÇOÇUK GELİŞİMİNE GEÇEBİLİRMIYIM.

    YanıtlaSil
  22. merhaba ben tıbbi sekreterlikten atandım,aynı zamanda paramedik mezunuyum şuan lisans sağlık yönetimi okuyorum sağlık yönetiminden mezun olunca ünvan değişikliği ile tıbbi sekreterlikten paramediğe geçebilir miyim lisans olmam osrun teşkil eder mi

    YanıtlaSil
  23. Ünvan değişikliği sınavını geçtikten sonra atandigin yer istemedigin biterse vazgeçme hakkımız varmı ? . Ben çalıştığım hastanede başka bir branşa geçmek istiyorum ama doğrudan hastane tercihi yok sanırım

    YanıtlaSil
  24. Merhaba liseden hemşire olarak atandım kadroluyum . Aynı zamanda endüstri mühendisliğinden bu yıl mezun oldum ünvan değişikliği sınavına hazırlanmak istiyorum . Sınavda çıkacak konular nerde yayınlanıyor.?. Bu sınava girenler için herhangi bir kaynak ders notu paylaşılıyor mu ?.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben lisans hemşirelik mezunuyum ve 3+1 şeklinde atandım. 3 yıl bitti ve kadroya geçtim +1 olan kısımdayım henüz. Unvan değişikliği sınavı olursa başvurabiliyor muyum yoksa +1 in bitmesini mi bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba ben tıbbı sekreterlikten atandım şuan paramedik okuyorum ünvan değişikliği ile paramediğe geçebilir miyim

    YanıtlaSil
  27. merhaba kamuda ebe olarak görev yapmaktayım. çocuk gelişim lisans okuyorum. memuriyette ebelikten çocuk gelişime geçebilir miyim?

    YanıtlaSil
  28. Merhaba, ben lise hemşirelikten atandım ağız ve diş sağlığı teknikerliğine geçmek istiyorum da. Sınava girdim tercih vermeye hak kazandım. Süreç normal atama gibi mi işliyor ? Ben kazanıl tercih vermeme hakkına sahip miyim acaba?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben önlisans yaşlı bakımı bölümünden atandım. Ünvan değişikliği sınavı işe önlisans tıbbı sekreterliğe geçebilir miyim acaba? Yani önlisanstan önlisansa geçme oluyor mu yoksa 4 yıllık mı olması gerekiyor bölümün

    YanıtlaSil
  30. Merhaba 4b li olduğum için bu yılki sınavı kaçırdım kadroya yeni geçtik bidahaki sınav ne zaman olacak kaç yılda bir yapılıyor

    YanıtlaSil
  31. Merhaba önlisans sağlık teknikeri olarak atandım ve kadroyada geçtim aynı zamanda lisans mezunu da oldum ancak geçiş için yine önlisans düzeyinde olan radyolojiyi düşünüyorum lisans bitirmiş olmam bu geçiş için bir engel teşkil eder mi acaba

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder