HEMŞİRELİK ANILARI HER HEMŞİRE ÇALIŞMAK İSTEDİĞİ BİRİMİ SEÇEBİLSİN


çalışılan birim





Merhaba hemşirelik anılarınızı yazın diye bir başlık gördüm. İçinizi dökün hayallerinizi anlatın yazıyordu.

Size bir anı anlatmayacağım ama yıllardır aklımda olan bir projemden bahsedeceğim. Aslında doğru sözcük proje olmayabilir belki ama neyse okuyunca siz anlarsınız zaten.


Uzun süredir çalışan bir hemşireyim, hemşirelik hayatım boyunca hiç yöneticilik yapmadım, yöneticilik biraz '' şans'' işi biliyorsunuz:)

Her neyse; hemşirelik hayatıma başlamadan önce canım nerede isterse orada çalışırım diye umardım hep. Mutlu olduğum yerde daha istekli çalışırım derdim, yapamazsam yerimi değiştirir bir de başka birimde kendime şans veririm derdim.

İşim gücüm, hayalim, hayatım, sosyal faaliyetim, her şeyim hemşirelik'ti. Tabi şimdi öyle olmuyor.

İşe başlarsınız, bir soru gelir nerede çalışmak istersin ama sanki bu soru dalga geçer gibi gelir insana. Heves edersin, ay ne kadar güzel karşılandım dersin, hemen en sevdiğin birimi söylersin mesela çocuk servisinde çalışmak isterim.

- Ama orası çok dolu şu dönemde, sen bir acilde başla biz seni çocuğa çekeriz....

Şöyle dersin; yönetim çok iyi ama bende ki de şanssızlık işte.

Ama öyle değildir, sen ne söylersen söyle orası çok doludur, zamanla oraya geçecek sindir. İşte benim de hemşirelik hayatım bununla başladı ve meslek hayatım boyunca kafama takıldı bu sorun.


Neden bir hemşireye bir birim diretilir hep?


Sen burada çalışacaksın, hemşire sin tabi ki daha bir çok bölümde çalışacaksın, ben çalışmak istemiyorum olmaz!!!!

Neden bir hemşire mutlu olduğu birimde çalışmasın?

Neden hemşireler kendi birimlerini seçemesin?


Nasıl olur?


Anlatayım; aslında çok basit;

Şimdi atamalar var değil mi, gruplara ayrılmış ve bu bölge gruplara göre hemşireler atama yapıyor, il değiştiriyor. Türkiye çapında binlerce hemşire bu şekilde il değiştirebiliyor.

Bu konuyla ilgili detaylı yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

- Hemşire bölge grup sıralaması ile atama nasıl olur? 

Hastanede hemşirelerin çalıştığı birimleri yoğunluğa göre gruplayabilir başhemşire değil mi?

Çok basit bir şekilde hem de, sonra altı ayda bir yer değiştirme kurası için bu gruplandırma panolara asılır.

Üst gruptan alt gruba geçişler ilgili yazıdaki gibi yapılabilir. Bu şekilde bir düzenleme ile altı ayda bir hemşireler yer değiştirip istedikleri birimlere aynı tayin olur gibi tayin olurlar.

Hadi diyelim buna da gerek yok aslında da üstte yazdığım daha teknik olur çok büyük yerler için uygun ama şu da yapılabilir;

Her yıl Ocak ayında ve Temmuz ayında birim değiştirmek isteyenler, istedikleri birimi kapalı zarflar ile belirtilen günlerde başhemşireliğe bırakırlar.

Belirtilen tarih bitiminde zarflar kura yöntemi ile açılmaya başlanır, ilk çıkan zarfta atıyorum acil servisten Aynur hemşire, genel yoğun bakıma geçmek istemiş.


Bu zarf kenarda durur il çıkan servisler sürekli kenara konularak zarflar açılır. Zarflar açılırken genel yoğun bakımdan acile geçmek isteyen biri denk geldiği an, ilk çıkan zarfla eşleştirilip yer değiştirilmesi gerçekleştirilmek üzere ayrılır.

Yani genel yoğun bakımdan acile geçmek isteyen Hasan hemşire çıkınca, Aynur hemşire ile Hasan hemşirenin yer değiştirmesi tamamlanır.

Bu şekilde hemşireler istedikleri birimlerde çalışabilir, veya bir sonraki kura ya kadar istedikleri bölümde çalışabilecekleri umudu olur.

Ara dönemler de de birimler arası becayiş hakkı her zaman olmalıdır.

Yeni gelen hemşireler ise istedikleri birime en azından oryantasyonları tamamlanana kadar verilmelidir.

Umarım aklımdaki Hemşire çalışmak istediği birimi seçebilsin düşüncemi anlatabilmişimdir.

Hepinize sevgi ve saygılar,

Hemşire Aslı P.




Yorumlar

  1. Uzman hemsire istedigi bolumde calisabilir mi bashemsire izin vermezse uzman hemsire ne yapabilir bashemsireyi sikayet edebilir mi ve nereye sikayet edebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediği yerde çalışamaz. Uzmanlık alanında çalışma isteğinde bulunabilir. Ancak yönetim uygun görmüyorum derse gene kanuni bir durum yok. Ancak talep etme hakkınız var. Uzmanı olduğunuz birimde çalışma ve o birimin sorumluluğunu talep etme yetkiniz mevcut. Baş hemşireyi şikayet edebilirsiniz üst amire ama öncelikle baş hemşireliğe yazılı bir dilekçe ile isteğinizi ve bu isteğinizin nedenini diplomanızın fotokopisi ekli şekilde yazın bu yazının evrak kayıt tan numarasını alın, daha sonra şikayette bulunacaksanız bulunun. Yok sa baş hemşirelik bize bir talep gelmedi dahi diyebilir.

      Sil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder