Hemşirelikte Yönetim Tezli Yüksek Lisans Programı



Hemşirelikte Yönetim Tezli Yüksek Lisans Programı




Güncelleme; 04.07.2021



Hemşirelik tezli yüksek lisans; Hemşirelikte yönetim


Program Bilgileri

Hemşirelikte Yönetim yüksek lisans programı ile çağdaş sağlık sistemi içerisinde sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve sağlık bakım ihtiyaçlarının karşılanmasında sağlık bakım hizmetlerini yönetebilen, yönetici ve araştırıcı role sahip, hemşirelik yönetimi alanında “uzman hemşireler” ile hemşirelik eğitiminde hemşirelikte yönetim alanında ihtiyaç duyulan akademik kadronun yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Programdan yararlanan hemşirelerin lisansüstü eğitimi süresince, yönetim bilim ve sanatı hakkında bilgi, beceri ve anlayış kazandırmak, öğrencinin edindiği bilgi beceri ve anlayışı, hemşirelik hizmetlerinin gelişiminde etkili bir şekilde kullanma yollarını göstermek, hemşirelikte yönetim alanında daha ileri düzey bilgi ve becerilere sahip olması, bilimsel araştırmalar yürütebilmesi ve sahip olduğu bilgi, beceri ve tutum ile genelde sağlık alanına özelde de hemşirelikte yönetim alanına katkı sağlaması hedeflenmektedir.

Yüksek lisans programı teorik dersler ile birlikte uygulamayı da kapsamaktadır. 

Teorik bölüm, hem alana özgü teorik bilginin arttırılmasını hem de mesleki konulardaki yeni gelişmeleri izleyen ve araştıran bireyler yetiştirmeye yönelik eğitimleri kapsamaktadır. 

Uygulamalı bölüm ise teorikte öğrenilen bilginin uygulamaya aktarılmasını yani hemşirelik hizmetleri yönetimi konusunda araştırma ve yönetim uygulamalarını içermektedir. Bu doğrultuda program hemşirelik, hemşirelikte yönetim, sağlık yönetimi, yönetim ve organizasyon gibi bilim dallarından oluşmaktadır. 


Yüksek lisans başvuru şartları 

Yüksek lisans programına kabul koşulları, öğrenci kontenjanları, aday öğrencilerde aranacak nitelikler ile başvuru ve değerlendirme sürecine ait bilgiler her yarıyıl başından önce üniversiteler tarafından belirlenmektedir.

En son alımı örnek verir isek;


Hemşirelik Lisans Mezunu olmak.

ALES Puan Türü: En az 55 (ALES beş yıl geçerlidir)

Yabancı Dil Notu: YÖKDİL ya da YDS veya ÖSYM tarafından eşdeğerliliği kabul edilen puan türlerinden en az 50 almış olmak. (geçerlilik süresi 5 yıldır)

Lisans Mezuniyet Notu: 4’lük sistemde 2.5 yâda 100 lük sistemde en az 65 olmalı
Bilim Sınavı: Yazılı ve sözlü olacaktır. (Yazılı sınav en az 70 not alınmalı)


Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan mezunlar “Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans” derecesine sahip olurlar.

Mezunların İstihdam Profilleri

Hemşirelikte Yönetim” alanında yüksek lisans derecesine sahip hemşireler Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel hastanelerde uzman hemşire, klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak; hemşirelik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında da akademisyen olarak çalışabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilirler.


Editörün Yorumu

Hemşirelikte yönetim konusunda pek çok bölüm açıldı, hatta bazıları hemşirelikte yönetim adı altında uzaktan yüksek lisans dahi yaptılar. Hatta ve hatta bu yüksek lisansı tezliye çevirmek için bir hak dahi tanındı ve çevrildi de.

Hemşirelikte yönetim tabi ki olması gereken güzel bölümlerden ancak bu bölümün açıktan alel acele yaptırılan yüksek lisanslar ile prestijini zedelediler. Mezunlarını çoğalttılar ve kimin ne yapacağı belirli olmayacak dereceye getirdiler maalesef.

Biz bu bölüm için olumlu bakıyoruz gene de, yukarıda yazdığımız bilgileri üniversitelerden aldık, yani kendi vaatleri olan bu bilgiler aslında doğru.

Uzman hemşirelik konusunda bu bölüm geçerli olur mu olmaz mı konusunda da da muallakta olabilirsiniz ama yönetmelik bu konuda net bir şey söylemiyor sadece alanları ile ilgili yüksek lisans yapan hemşireler uzman olurlar diyor.

Alanları ile ilgili yani alanımız konusunda tam olarak ne demek istediğini hem anlıyoruz hem de ne olur ne olmaz riske atmayalım dediğimiz de oluyor. Yalnız yukarıda üniversitenin verdiği bilgiye göre uzman hemşire olabiliyorsunuz. Bu bilgi dahi hak talep etmenize işin uzaması halinde üniversitenin size yanlış vaatler verip yıllarca okumanıza sebebiyet vermesi ile dava açmanıza maddi manevi kazanım sağlamanıza dahi neden olabilir.

Ama bununla kimse uğraşmak istemez. Bölümün tezli olması, hemşirelikte yönetim alanlarının bulunması ve doktora için kapıların açık olması sebebi ile okunabilir bölümlerden ve bizce uzmanlık alınabilecek bölümlerden.

Şu olabilir bunu da aklınızdan çıkarmayın lütfen, hemşire olarak çalışırken siz eğer yönetim de değilseniz bu diploma ile yönetime geçme talebinde bulunabilirsiniz. Ama kanunda her ne kadar hakkınız olsa dahi yönetim işi birazda mevcut yönetime bırakılmış bir iş olduğundan hemen yönetime geçmeniz zor. Bunun yanında eğer yönetimde çalışmıyor iseniz de uzman hemşire unvanı alamamanız da olası.

Yani hemşirelik yönetim mezunu bir hemşire çocuk servisinde uzman hemşire olarak çalışamaz hükmü verilerek uzman hemşire görmeyebilirler sizi.

Bu durumları da göz önünde bulundurarak bölümü seçmenizde yarar var. Bu bölüm ben hemşirelikte yönetim yapabilecek biriyim ve bunu gerçekten istiyorum diyen, hali hazırda yönetimde olan ve olabileceğine inanan meslektaşlarımız içindir.

İçinizde bir yönetici var ise bu bölümü okuyarak bu hayalinizi gerçekleştirebilirsiniz demiyoruz ama çok yaklaşır taçlandırırsınız.


Yorumlar

  1. Yoğun bakımda hemşire olarak çalışıyorum. Sağlık yönetiminde y lisans yaptım ve 1 kademe verdiler pbs de de görünüyor fakat maaş farkı yok başvuru yapan unvanim uzman hemşire olurmu. Ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık yönetimi y lisansı alanınızda çalışmadığınız için uzmanlık vermez

      Sil
  2. yani idari kadroda mı çalışmam lazım uzman ünvanı almak için. il sağlık müdürlüğünde herhangi bir departmanda çalışsam veya supervisor olsam nasıl olacak?
    ayrıca teşekkür ederim uzun zamandır araştırmak istediğim bir konuydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herhangi yönetim pozisyonunda çalışmanız (sağlıkla ilgili) alanında çalışıyor sayılmanıza uzmanlık almanıza yardımcı olur.

      Sil
  3. Ben cerrahi ya da yönetim yükseklisansı arasında kararsız kaldım. Üniversitede kalmak için düşünüldüğünde hangisi daha avantajlı. Yönetime daha yakınım ama anabilim dalı ve doktora sıkıntısı nedeniyle kararsızım. Teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
  4. Ortaöğretim hemşire olarak atanıp çalışırken, sağlık yönetimi bölümünü bitirsem ve üstüne yüksek lisans yapsam bama ne gibi artıları olur? maaş konusunda lisans düzeyinde maaş alır mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce hemşireliği lisansa tamamlaman gerekli yada lisans hemşirelik okuman gerekli anlattığın yol fayda sağlamaz

      Sil
    2. Sorumu anlamadınız sanırım. Bir kere ortaöğretim hemşire, sağlık yönetimini bitirdiği zaman zaten lisans maaşı alıyor. Bu konuda fayda sağlamaz derken yanılıyorsunuz. Ben Hemşirelik üzerine sormadım, hemşireyken sağlık yönetimi yüksek lisansı yapıp, yüksek lisans yaptığım bölüm ile ilgili bir şeyler yapabilir miyim diye sordum.

      Sil
    3. Öyle sormamışsınız ama olsun. Yüksek lisans sağlık yönetimi ile ilgili bir birimde çalışırsanız uzmanlık verir. Diğer hallerde fayda sağlamaz.

      Sağlık yönetimi lisans tamamlama adına hemşirelik için lisans tamamlamış kabul ediliyorsa o konuda faydalı olabilir.

      Yani ortaöğretim biri lisans tamamlamadan yüksek lisans yapamaz zaten demek istediğim lisans tamamladıktan sonra durumu değerlendirmeniz.

      Sil
  5. merhaba, lisans mezunu hemşireyim. devlet üniversitesinde diş hekimliği fakültesinde idari personel olarak çalışıyorum hemşirelikte yönetimden tezli yüksek lisans yapmam uzmanlık unvanı almamı sağlar mı? ikincisi bu söylediğinize göre ben, atıyorum yönetimden yüksek lisans yapamadım çocuktan yaptım o zaman çocukla ilgili bir birimde çalışmadığım için uzmanlık alamayacak mıyım? yani yüksek lisans yaptığımız bölümle ilgili bir birimde çalışmamız mı gerekiyor uzman olabilmemiz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle yönetmelik bunu söylüyor.

      Sil
    2. peki o zaman benim diş hekimliği fakültesinde idari personel olarak çalışıyor olmam, hemşirelikte yönetimden yüksek lisans yaptığımda uzmanlık unvanını alabileceğim anlamına geliyor öyle mi ?

      Sil
    3. Evet idari kısım hemşirelik ile alakalı olması lazım elbette.

      Sil

  6. Öncelikle merhaba yazınızı çok iyi okudum ellerinize emeğinize sağlık . Şuan yeni açılan bir hastanede acil hemşiresiyim ve alanımi seviyorum . Acil hemşireliginden yüksek lisans gözü kapalı yapmak isterken doktora bölümünün açık olmadığını alimin olmadığını gördüm .ben de cerrahi hastalikliklari hemşireliği ile ilgili araştırma yaptım acil YL ne kadar yakın bilemiyorum ama hep alanimda uzman yönetici bilgili olmak istiyorum aynı zamanda hemşirelikte yönetimi de arkadaşlarım gözden geçirmemi söylediler maglum hemşirelik yıpranma payı fazla olan bir meslek ilerki yaşlarda bitkin biri olarak devam etmek istemiyorum . tabiki adım atarken en doğrusu eksisi artısına bakmakta fayda var benim aklım bayağı karşıtı . Genel anlamda hangisini seçmek TC şartlarında ilerki dönemlerde kendimi daha güvenli ve rahat bir gelecek sağlayacak yada tahmin edilebilir rahatlık sağlayacak diye düşünüyorum en azından bu ikilemde yardımcı olursanız memnun olurum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemşirelikte yönetim okumak basit kontenjanı çok özelide var, hatta bazen 6 bin verip diplomanı alırsın. Bu yüzden çok mezunu var, e kanunen yönetim okuyan yönetici olacak diye bir şey de yok ki hadi ilerde oldu diyelim hangi biriniz yönetici olacaksınız. Benim sevmediğim bir bölüm yönetim.

      Acil hemşireliğinde doktora var ben yaptım. Şimdi alım yoktur belki bilmiyorum.

      Cerrahi hemşireliği güzel bence.

      Sil
  7. Merhaba, değerli admin. Öncelikle bu siteye emek verenlere teşekkür etmek istiyorum. Alanda büyük bir boşluğu doldurmaya çalışıyorsunuz. Hemşirelik alanlarında lisansüstü eğitim her geçen gün artmakta. Bu tarz platformlara ihtiyaç var. Yaptığınız iş gerçekten meslek gelişimi için önemli bence.

    Yüksek lisans bölümleri hakkında yorumları okurken ^''Hemşirelikte Yönetim'' alanında yüksek lisans yapmanın kolay olduğundan, isminin yıpratıldığından bahsetmişsiniz. Bu konuda size katılmıyorum. Hemşirelikte Yönetim tezli yüksek lisans çok az üniversitede var yani kolay değil :).Hemşirelik Sağlık Bilimleri Fakültelerinin altında bölüm olmaktan çıkıp Fakülteleşme sürecine başladı. Bu süreçtede Hemşirelik Yönetimi , Hemşirelik Fakültelerinde Anabilim dalı olarak kurulmakta. Hemşirelikte Yönetim Anabilim dalı oldu ve bu bölümde akademik olarak hocaya ihtiyaç duyulacaktır. Hemşirelerin yönetim alanında kendilerini geliştirmek istediklerinde eskiden Hemşirelik Yönetimi pek fazla olmadığı için Sağlık Yönetiminde lisansüstü eğitim yapıyorlardı. Sağlık Yönetimi alanında yüksek lisans yapınca Uzman Hemşire ünvanını alamıyor. Bu yüzden bile Hemşirelikte Yönetim Lisansüstü eğitim olarak daha çok tercih edilecek ve tercihte edilmelidir. Çünkü Hemşireleri Hemşireler yönetmeli, yönetici hemşirelerde Hemşirelikte Yönetimde lisansüstü eğitim yapmalı. Yapmali ki sahada çalışan hemşireler akademiye, akademideki hemşirelerde sahaya katkılar sağlayabilsin. Her geçen gün Hemşirelikte Yönetim alanında lisansüstü eğitim yaygınlaşmaktadır. Bu alanı sevenler tercih edebilirler, önemli olan bu alanda eğitim veren hocaların sahaya yönelik eğitimler vermesidir. Biraz yazı uzun oldu fakat konu önemli konu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler hocam. Biraz karmaşık olmuş evet ama bizim anlatmaya çalıştığımız olay biraz farklı idi. Tekrarlamak gerekirse; - hemşirelikte yönetim bölümü sahada karşılığını bulmuyor, mezunu çok, akademisyen açığı demişsiniz ancak ülkemizde bu açık lisans hemşire ile de dolduruluyor. Önemli olan eğitim veya diploma henüz değil. Bunun yanında sendikalar anlaştığı özel üniversiteler ile sürekli yönetim alanında anlaşma yapıyorlar. Dolayısı ile yıpranıyor mezun çok ve kolay

      Sil
  8. Merhaba, hemşirelik pedagojik formasyon belgesinin olması yüksek lisans yapmada bir artısı var mıdır. Pedagojik formasyon belgesinin çalıştığımız hastaneye personel işlerine verilmeli mi . Ne gibi artıları vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksek lisansta veya memurlukta bir artısı yok

      Sil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder