HEMŞİRELİK PEDAGOJİK FORMASYON GENİŞ BİLGİ



Hemşirelik Formasyon Nedir?


Pedagojik Formasyon adı altında, lisans bölümü mezunlarının belirli alanlarda ders verebilmeleri için, eğitim fakültelerince YÖK ün verdiği kadro ve şartlar dahilinde sertifika almak koşulu ile öğretmen olmak. Karışık bir tanım olsa da olayın özü bu.


Formasyon Nereden Alınır?


Formasyon almak için en baştan başlayalım, öğrenci iseniz ve okuduğunuz üniversitenin eğitim fakültesi formasyon veriyorsa 3.-4. sınıfta iken formasyon alabilir, hem hemşire hem öğretmen olarak mezun olabilirsiniz.



Peki hangi üniversiteler var derseniz, bu her sene değişen bir kavram o yüzden her yıl takip etmeli sormalısınız.


Formasyon Başvurusu İçin Gerekenler?


ALES puanı gerekiyor mu? bu konuda aslında YÖK ALES ile alınacak dedi ama gene üniversiteler not ortalamasına göre alım yapabiliyor bir kaç tane gördüm. ALES puanı gereklidir diyemem ama siz girin ALES her zaman önemli (3 yıl geçerli), gerekli belgeleri başvuracağınız kurum açıklar değişiklik kurumdan kuruma olur ancak genel itibari ile;


Not ortalamanız,

ALES puanınız (ALES i gerekli olmadığı durumlar oluşabilir),

Öğrenci iseniz öğrenci belgeniz,

Vesikalık fotoğraf,

Ücret ödemesi....


Unutmadan belirtmek isterim ki üniversiteler kendi öğrencilerine daha çok kontenjan açıyor.

Diğer bir bilinmesi gereken ise, formasyon eğitimi veren herhangi bir üniversitede formasyon almanız mümkün, kendi mezun olduğunuz üniversitede almayı tercih etmeniz halinde mezun kontenjanı daha çok olduğu için katılım şansınız daha yüksek olur.



Formasyon Ücretli Mi?


Evet maalesef ücretli ve bu toplamda 2-3 binleri bulabilen bir ücret.



Formasyon Süresi Nedir?


Formasyon en az iki yarıyıl sürer. Yani bir yıl öğrenim süresi vardır. Okuyan öğrenciler okurken dersleri bir yılda veremeyerek mezun olurlar ise mezun olduktan sonra tekrar kaldıkları yerden devam edebilirler. Ayrıca yaz tatilinde başka üniversitelerin formasyon eğitimlerinden ders almışlar ise, bu aldıkları dersi kendi üniversitelerine sunabilir o dersi vermiş sayılabilirler.


Formasyon Devam Zorunluluğu Var mı? Uzaktan Alınabilir mi?


Formasyon da devam zorunluluğu vardır. Bir sonraki döneme devam edebilmeniz için en az bir dersten devam zorunluluğunu tamamlamış olmanız gerekir, yoksa devam edemezsiniz.


Her dönemin ilk haftasında muaf olmak istediğiniz derslerle ilgili başvuruda bulunabilirsiniz.

Özelde veya MEB e bağlı bir okulda bir öğretim yılından az olmayacak şekilde öğretmenlik yaptığını belgeleyenler, öğretmenlik uygulaması dersinden muaf olabilirler.

Bazı dersler uzaktan alınabilir, bu üniversitenin karar ve altyapısına bağlı olarak değişir, ama tüm dersleri uzaktan alma şansınız yok.

Ders günleri hafta sonu olarak ayarlanabilen üniversiteler mevcuttur.


Formasyon ve Askerlik?


Erkek hemşireler için formasyon eğitimi alıyor olmak askerlik tecil işlemlerinde işe yaramaz, askere gidenler ise döndüklerinde formasyona devam edebilirler, ilişikleri kesilmez.



Formasyon Zorunlu Dersler Nelerdir?


- Eğitim bilimine giriş 2 kredi

-Öğretim ilke ve yöntemleri 2 kredi

-Eğitimde ölçme ve değerlendirme 2 kredi

-Eğitim psikolojisi. 2 kredi

-Sınıf yönetimi. 2 kredi

-Özel öğretim yöntemleri (uygulamalı)

-Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (uygulamalı)

-Öğretmenlik Uygulaması (uygulamalı)

Toplam 25 kredi



Formasyon Alan Hemşire Hangi Derslere Girer?


Şimdi formasyon aldınız ve atama bekliyorsunuz/atandınız, hangi dersleri verebileceksiniz;

- Sağlık ve Sağlık Hizmetleri dersi; bu dersi hemşire, ebe, sağlık memuru, hemşirelik ve sağlık hizmetleri bölümü mezunu olanlar formasyon almak koşulu ile verebilmektedirler.

-Hasta ve Yaşlı Hizmetleri Dersi; bu dersi hemşire, ebe, sağlık memuru, hemşirelik ve sağlık hizmetleri, fizik tedavi ve rehabilitasyon, fizyoterapi ve rehabilitasyon, ergoterapi bölümü mezunu olanlar formasyon almak koşulu ile verebilmektedirler.


Yüksek Lisans Formasyon Yerine Geçer mi?

Hayır yüksek lisans yapmak formasyon almış saymaz sizi, bu konuda bazı haberler oldu ancak bu karışıklık sebebi Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans programının pedagojik formasyon sayılmasından dolayı olabilir.

Sadece bu bölüm yüksek lisans olarak formasyon sayılır.




YENİ SİSTEM PEDAGOJİK FORMASYON ( 2023 MEB HEDEFİ)




Pedagojik Formasyon uygulaması bundan böyle yüksek lisans programı haline getirilecek. Türkiye Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programı olacak şekilde gerçekleştirilecek.

Pedagojik formasyon uygulamasına dair detaylar Milli Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu YÖK tarafından iş birliği ve koordinasyon çerçevesinde belirlenerek çalışmalar bu doğrultuda başlatılacak.

Milli Eğitim Bakanlığı MEB’İn 2023 Eğitim Vizyon belgesinde “insan kaynaklarının geliştirilmesi ve yönetimi” başlığında PEDAGOJİK FORMASYON şu şekilde ele alınmıştı:

Öğretmen ve okul yöneticilerinin mesleki gelişimleri yeniden yapılandırılacak!


Sertifikaya dayalı Pedagojik Formasyon uygulaması kaldırılacak ve yerine yurt sathında kolay erişilebilir lisansüstü düzeyde Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programı açılacaktır. Bu program mesleki gelişim çerçevesinde Millî Eğitim Bakanlığında öğretmenlik hakkı kazanan adaylara uygulanmaya başlayacaktır.

Değerlendirme: Pedagojik Formasyon uygulamasının kaldırılması öğretmen alımlarında tüm branşların başvuru yapacağı anlamına gelmemelidir. Bilakis bundan böyle öğretmenlik artık daha bir uzmanlık ve ihtisas mesleği olarak önem kazanacak ve öğretmen olmak için Pedagojik Formasyon olabilmek için yüksek lisans programını kazanmak gerekecek.

NOT: haber sitelerinden alınma bir kaynaktır, teyidi MEB in hedefler için yayınladığı kılavuzlara bakılarak yapılmıştır.

Şu an formasyon alan arkadaşlarımız var, ileriye dönük kaldırılması planlanmış ancak uygulanır mı ne zaman uygulanır bilinmez.

Yorumlar

  1. Egitim çıkışlı ve aktif hemsire olarak calisiyorum iki lisans mezunuyum orta ogretim hemsire ogretmeni olmak isyiyorumegitim çıkışlı oldugum icin bizim formasyona ihtiyacimiz yok diye biliyorum bu safhada hangi yollu izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim çıkışlı olmak ne demek anlamadım.

      Sil
  2. şuan hemşirelik 3. sınıfım seneye formasyon almayı düşünüyorum aldıktan sonra öğretmen alımları neye göre ve nasıl oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEB kadro açarsa kpss ile alıyor. Özel okullarda da farklı alım şartları ile öğretmen olanlar var.

      Sil
  3. Önlisans yaşlı bakım bölümündeyim. Formasyon alabilir miyim?

    YanıtlaSil
  4. Ataması hangi kadrodan bu konuda bilgi verirmisiniz ??

    Ne öğretmeni olarak ataniyor.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık meslek lisesinde çeşitli branş derslerine atanıyorlar.

      Sil
  5. merhaba sağlık yüksekokulu lisans hemşirelik mezunuyum. üniversitemin fakülte olmaması sorun mu ? üniversitede sağlık yüksekokulu mezunu olanlar da formasyon alabilir ?

    YanıtlaSil
  6. Ben anadolu sağlık meslek lisesinden hemşire olarak mezun oldum benden sonrakiler hemşire yardımcısı olarak mezun oldular ben mezun olduktan sonra kanun değişti formasyonu daha yeni duydum acaba bende başvurabilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en az lisans mezunu olman gerekiyor

      Sil
  7. Merhaba hemşirelik son sınıf öğrencisiyim ve formasyon derslerini bu dönem alıyorum. Mezun olmayıp diğer döneme uzatacağım mecburen. Sizce formasyon almalı mıyım? Bir de öğretmenlik olarak işe başlarsak maaş ne kadar alınıyor acaba bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  8. Formasyon aldıktan sonra öğretmen olarak atanamadığımda tekrar hastaneye ebe olarak atanma şansım var mı yoksa artık sadece öğretmen mi olabiliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. formasyonla alım çok az zaten kpss girdikten sonra istediğin bakanlıktan tercih yapabilirsin formasyon alman ebelik yapmana engel değil

      Sil
  9. atanmak için ortalama kaç puan almalıyız kpssden biliyor musunuz ?

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar ben lisans saglik yonetimi mezunuyum benim alabilecegim bir formasyon var mi acaba

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder