MESLEKİ KARİYER PLANI YAPMAK

KARİYER PLANLAMAK

meslek




Mesleki kariyer planı ülkemizde biraz zor değil mi? 

Bazen umudunuz kırılıyor, bazen çok farklı uygulamalar ile karşılaşıyorsunuz.. Örneğin ben bir zamanlar tayin olduğum bir hastanede hizmet içi eğitime oryantasyon eğitimi diyelim katıldım. Konuşmacı da bir meslektaşımız hemşire idi. Sivil giyinimli biri. Kendinden bahsederken gerile gerile şunu söyledi . 1 yıldır meslekteyim mezun olduktan sonra bu hastaneye atandım ve eğitim hemşireliği yapıyorum.....

Salondan çıkmak istedim. 15 yıllık, doktora okuyan bir hemşireydim ve eğitim hemşirem 1 yılık bir hemşire idi. Bu bana şunu düşündürdü, kariyer nedir? nasıl yapılmalı diye insanlara bir şeyler anlatıyorum. Ama sahada durum bu... 

Yani koskoca hastanede eğitim hemşiresi olacak kariyere sahip hemşire mi yok, eğitim hemşiresi nasıl olunur? Hiç mi insafınız yok diyerek hayıflandım...

Ama gene de bu kariyer planı biz dayısı olmayanlar için ipuçları verir. Eğitimli olursanız en azından o kariyerin sizin hakkınız olduğunu bilirseniz, bu insanlar karşısında belki aşağılayıcı bir tebessüm edebilmeniz bile bence değerli sizin için. 

Diğer türlü bu insanlar bizi yönetmeye devam edecekler meslek hayatımız boyunca. O yüzden boyun eğmeyin. 



Hemşirelikte kariyer hakkında ilk yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Bu yazıma sağlık personeli diye devam edeceğim çünkü hemşire, ebe, att, paramedik, hasta bakıcı... tüm bölümler konumuzla alakalı olduğunu düşündüm.


Bir sağlık çalışanı olarak neyden mutlu olursunuz, para, kariyer, saygınlık hemen hemen hepsi değil mi? Cevabınız evet ise bunların hepsine sahip olmak bu yazımızda ve ilerleyen yazılarımızda adım adım anlatılacak.


Sağlık Meslek Liseleri

Bir sağlık meslek lisesinden mezun oldunuz veya olacaksınız. Önünüzde koca bir hayat var. Lise sonrası sağlıkçı düşünceleri şu şekildedir;


- Lisans okuyacağım mesleğimde bir numara olana kadar devam edeceğim,

- Atanabilirsem bana yeter, atanana kadar da özelde bir yerde çalışırım,

- Lisans eğitimimi başka bir meslek dalında yapacağım sağlık bana göre değilmiş...

Bu seçeneklere biz göz atalım.

Lisans okuyacağım ve kariyerimi sonuna kadar ilerleteceğim diyen sağlık personeli arkadaşımızı sona bırakıyorum çünkü bu konu üzerinden devam edeceğiz.

En sondan başlayacak olursak, lisans eğitiminde başka bir meslek seçecek olan arkadaşımız tabi ki haklı olabilir. Herkesin kaldırabileceği bir meslek değil. Yeri gelecek ex göreceksiniz, yeri gelecek kanlar içinde hastalara müdahale edeceksiniz. Nöbetler, ailesiz geçecek zamanlar ve geceler zor olabilecek. Sevemiyor iseniz ve imkanınız varsa tabi ki sevdiğiniz hayal ettiğiniz bir meslek peşinden koşmalısınız. Size saygı duyuyor hayatınızda başarılar diliyoruz.

Lisans Okumak

Atanabilirsem bana yeter diyen arkadaşım, sanırım lisans olayında umudu kesmişe benziyorsun. Veya acilen çalışma hayatına başlaman gerekiyor. Her iki durumda da önce lisans eğitimi için biraz daha gayret etmen çok faydalı olacaktır.

Nedenleri şöyle; artık her geçen gün lise mezunu hemşire alımı azalıyor ve azalacak, Lisans eğitiminizi tamamlamanızı isteyecekler. Bu ya şimdi yada ilerde mutlaka yapmak zorunda kalacağın bir durum haline gelecek bundan emin olabilirsin.

Evet özel hastaneler seni işe alacaktır ama hak ettiğinden daha az maaş verecekler ve çalışman gerektiğinden daha çok çalışacaksın. Belki bunlara bazı arkadaşlarım kızıyor olabilirler ama gerçekler bunlar. Yarın eline geçen fırsatları değerlendirirken senden diploma istediklerinde veremeyeceksin. Emeklilik durumlarında yada çalışırken aldığın ücretler seninle aynı işi yapanlardan çok farklı olacak.

Eğer bu mesleğe devam etmek istiyorsanız arkadaşlar lisans okumanız zorunlu, bunu kendinize inandırın ve bu doğrultuda planlar yapın.

Özel sektörde lise sonrası işe girmek istiyorsanız girin bir dönem çalışın rahatlayın sonra tekrar lisans eğitiminize devam edin mutlaka.

Gelelim kariyer peşinde olan arkadaşlarımıza . Harıl harıl ösym ye çalışıyor olabilirsiniz bu durum çok güzel. Acele etmenize gerek yok geçte olsa eninde sonunda bir hemşirelik bölümüne gireceğinizden eminim. Yada ebelik paramedik. İşsiz kalmazsınız bunları düşünmenize hiç gerek yok.


İşsiz Kalır mıyım?

Her geçen gün büyüyen bir sağlık sektörü var, devletin bel kemiği eğitim ve sağlıktır size sahip çıkmak zorundalar. Yaşlı bir nüfusa doğru gittiğimizi düşünürsek yaşlı bakım mezunu arkadaşlara da ihtiyacımız olacaktır.

Yeni düzenlemeler ile her okula bir sağlık personeli geliyor, her yaşlı bakım evine yaşlı bakım mezunu arkadaşlar neden gelmesin. Devlet ve sektör branşlaşmak zorunda eğitim almak zorundayız ve gelişebilmek için profesyonel meslek gurupları olmak zorundayız.


Lise hayatınızdan başlayan ve lisans hayatınıza kadar devam eden bu yolculukta. Sağlık personeli olacak kardeşlerim

- paramedik

- yaşlı bakımı

- ebelik

- hemşirelik gibi bölümleri mutlaka bitirsinler.


Bu bölümlerden mezun olduktan sonra özellikle hemşireler ebeler için uzman memurluk sınıfına geçmeleri hiç de zor değil.

Bunları bilmeniz gerekiyor okumanız araştırmanız gerekiyor. Size duyurmaya çalışıyoruz ama sizde gayret etmelisiniz.


Lisan Okurken Yapılması Gerekenler

Bir Lisans öğrencisi aşağıda yazdıklarımı okul bitmeden yapmalı

- Lisansınızı okurken bir erasmus değişim programı yada benzeri ile yurt dışı eğitimi adı altında bir dönem okumalısınız. Erasmus ile ilgili detaylar için tıklayın .

- Yurt dışının da katkısıyla, gidemez iseniz kendi çabanız ile İngilizceyi öğreneceksiniz. Bununla ilgili kurs ve dokümanları da ilerde paylaşacağım. Yanı lisans bitmeden dil öğreneceksiniz.

- Lisans eğitiminin son aşamasında Kpss olayını halletmeniz gerekecek, yani son sınıftan bir önceki dönemde kpss ye girin puanınızı alacak şekilde de hazırlanmış olun.

Bu üç madde lisans eğitimi süresince yapılmış olacak. Bakın Lisans eğitimi bizi çok zorlamaz sizde fazla üzerine düşmeyin, derslerim çok ağır sınıfı zor geçiyorum demeyin sakın. Bu söylediklerimi 4 yıla sığdırmanızı istiyorum sizden.

Stajlarınızda çok canınızı sıkmayın, her şeyi hemen öğreneceğim moduna girmeyin, yapamadığınız girişimler için moralinizi bozmayın.

Her şey yaşanılarak öğrenilecek böyle bir meslekteyiz ezberleyemez siniz, uğraşmayın. Stajlarınızda sizden daha küçük olan liselilerle takışmayın onların dalga geçmelerine aldırmayın. Ben şunu yapabiliyorum bu daha yapamıyor havasına girebilirler bunları ne siz yapın nede aldırın bu tür durumlara.

Sizler mesleğinizi en iyi şekilde icra etme yolunda kendini geliştiren insanlarsınız. Bundan sonra Lisans sonrası yapılacaklara geçeceğiz.

Bu günlük bu kadar  devam edeceğim....

Devamını okumak için tıklayın.

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder