YÜKSEK LİSANS YAPMAK İSTİYORUM




hemşirelik yüksek lisans





Yüksek lisans yapmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilemiyorum?

Bunun için neden yüksek lisans yapmak istediğinizi bilmeniz gerekiyor, bazı seçenekler şunlar;
  • -Mesleğim hakkında daha profesyonel olmak istiyorum, yaptığım işin uzmanı olmak daha verimli ve yararlı bir çalışan olmak istiyorum.
  • -Akademik kariyerim olsun istiyorum, mesleğimi icra edecekler için hoca olmak, bilgilerimi gelecek neslin hemşirelerine de aktarmak istiyorum,
  • -Çalıştığım birimde saygınlık kazanmak, daha yüksek maaşla çalışmak istiyorum....

gibi kendiniz de ekleyerek kendi kendinize sorular sorarak neden yüksek lisans yapmak istediğinizi düşünmelisiniz.

Zaten ben düşündüm ve karar verdim sadece nasıl başlayacağımı bilemiyorum diyorsanız;

tekrar düşünün etraflıca ve hedefinize odaklanın hedefiniz net olsun.

Şimdi sizlere yüksek lisansın getirilerinden birazcık bahsetmek istiyorum;


- Sizi etrafınızda saygın biri yapar mı? Evet yapar ama şunu unutmamak gerekir ki saygınlık kazanmak sadece diploma ile olmaz siz zaten saygın biri diplomanız olmasada olabilirsiniz, o yüzden diplomanıza biraz zaman verin. Diplomanızla paralel güzel işler yapın, ne demek istiyorum?

Mesela uzman hemşire oldunuz belirli bir birimde o birimin yüksek lisansını yaptınız ve uzmansınız, daha ilk seneden ben birimin sorumlusu olacağım elimde diplomam var diye ortalıkta gezinmemelisiniz, kendinize çalışma hayatınıza deneyimlerinize ve diplomanıza biraz zaman tanımalısınız.

-Akademik personel olmak; bunun için çok farklı meşakkatler çıkacak karşınıza, örneğin torpil var diyeceksiniz o onun adamını aldı ben zaten bu şartlarda ne yapsam olamam diyeceksiniz evet bu zamanlar gelecek başınıza. Deneyim kazanmaya ara vermeyin gerekirse diplomanız dursun köşede kendinizi geliştirmeye devam edin. Açılan kadroları takip edin yılmadan başvurunuzu yapın, illa il merkezlerinde olacağım demeyin, gerçekten seviyorsanız mesleği heryer de yapabilirsiniz.

-Çalışırken kadro dereceniz herkezden daha hızlı düşer yani maaşınız artar, yeşil pasaport dahi alabilirsiniz genç yaşta çünkü çok hızlı düşer kadro dereceniz.

-Doktora yolu açılmış olur, düşünürseniz devam edebilirsiniz.


Şimdi gelelim konumuza; düşündünüz karar verdiniz siz de yüksek lisans yapacaksınız.


-Şu an lisans öğrencisi olan arkadaşlar diploma notunuzu olabildiğince yüksek tutun. İlerde ALES kadar değerli olacak ve her başvuruda göstereceksiniz.

- ALES puanınızı alın, gerekirse iki kez üç kez girin ve puanınız elinizde olsun. ALES e defalarca girebilirsiniz hangisinden yüksek almış iseniz o belgeyle başvuru yaparsınız.

ALES hakkında detaylı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

-Mülakatlar gözünüzü korkutmasın, mülakat için endişelenmeniz gereken zaman mülakata çağrılacağınız zamandır. Orda size bilgi ağırlıklı sorular sormazlar, sorsalar dahi sizi ölçmeyi amaçlarlar çok fazla kötü değilseniz elenme sebebi olmaz mülakat. Çünkü siz zaten eğitim almak için oraya gidiyorsunuz vermek için değil.

-YDS önceki yazımda bahsettiğim gibi olmazsa olmaz değil ama olursa YDS puanınız sizi rakiplerinizin önüne taşır, mutlaka en azından sınava girin. YDS ile ilgili yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

Toparlayalım diploma notunuz elinizde, ALES e girdiniz, YDS notunuz var ve kararlısınız.


Şimdi sıra hangi illerde yüksek lisans yapabilirsiniz, bölüm olup olmadığına bakmaksızın okula gidebileceğiniz illeri mevcut durumunuza göre yazacaksınız bir kağıda. Örneğin ben yazayım mesela Amasya da görev yapıyorum diyelim nereye gidebilirim ; SAMSUN, AMASYA, ÇORUM, TOKAT, YOZGAT bunlar beni çok yormayacak uzaklıkta olan çevremdeki iller.

Daha sonra bu illerin üniversitelerine tek tek girip bölümleri çıkartacaksınız. Hangi üniversitede hangi hemşirelik yüksek lisansı var. Örneğin Samsun da Acil tıp hemşireliği, halk sağlığı hemşireliği, cerrahi hemşireliği........, Amasya da yok diyelim, Çorumda dahiliye hemşireliği, Tokatta halk sağlığı hemşireliği gibi bunlara bakmadım örnek olarak yazdım buraya.

Bunları not aldıktan sonra ne okumak istersiniz? Uzmanlık alanınız ne olsun örneğin ben Acil hemşireliğini seviyorum hemen onu seçerdim. Bir an önce okumaya başlamak isteyenler iki veya üç tanesini seçip hepsine başvuruda bulunabilir ama sevdiğim bölüm benim bu diyenler bir kaç kez aynı bölüme başvurup şansını zorlayabilir bu size kalmış.

Daha sonra kayıt başvurusuna gelelim; okulların açılmaya başladığı dönemlere iki ay kala seçtiğiniz üniversitenin duyurularını takip edeceksiniz, gerekirse öğrenci işlerini arayıp soracak hatta ziyaret edecek bilgi alacaksınız ve başvuru döneminde başvurunuzu yapacaksınız.

Daha sonra mülakat ve hayırlı olsun bölümünüz:)))

Lütfen soru sormaktan çekinmeyin yorumlarınızı yazın yardım almak istediğiniz konular varsa yazın.

Yorumlar

  1. Ben şuan lisans öğrencisiyim ama yurt şartları altında sınavlara istediğim gibi hazırlanamıyorum. Lisans diploma notum 3 ün altına düştü . Bu durumda da yapabilir miyim yüksek lisans ?

    YanıtlaSil
  2. 8 yıllık memurum ve yükseklisans yapmak istiyorum. Diploma notum çok kötü 2,05 😔 yabancı dilim yok. Ales için hazırlanıyorum. yüksek lisans yapabilmek için diploma notu çok mu önem teşkil ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etmiyor ancak bazı üniversiteler 2,5 diploma şartı koyabliyor.

      Sil
  3. Benim okul puanım 2,94 ALES'ten 71 puan aldım şansım var mı acaba ALES'i biraz daha yükselteyim mi? GAÜN mezunuyum GAÜN e başvurmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yükseltmek her zaman iyidir. Elbette şansın var neden olmasın. Alese sürekli gir, 5 yıl içinde en yüksek aldığın puanı kullanabilirsin.

      Sil
  4. Dil sınavından aldığımız puanı kaç yıl kullanabiliriz

    YanıtlaSil
  5. merhabalar, ben hemşirelik lisans okumak istiyorum.yks tercihleri başladı. hemşirelikte okuduğumuz üniversite çok fark eder mi. benim sıralamam hacettepe hemşirelik tutuyor ama ailemin yanında olmak için kütahya da okumayı düşünüyorum. bu konuda fikir verir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hemsirelik fakültesi öğrenciyim hangi üniversite olduğu pek önemli değil. Sadece üniversitelerin sunduğu imkanlar değişiklik gösteriyor.Devlette İş bulmada bir kriter değil özel hastanelerde kriter olabiliyor bazen. Sonuc olarak diploma notun ve kpss puanı önemli oluyor.

      Sil
    2. Cevap veren arkadaşa katılıyorum. Üniversitenin faydası olmaz diyemeyiz ancak istediğin yerde okuyabilirsin bence, cevher biraz da senin içinde

      Sil
  6. Akademisyen olmak için hemşirelik lisans eğitimi sonrası kac yil daha okumam gerekir ? Hangi eğitim süreçlerinden geçmem gerekir? Teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı üniversiteler lisans sonrasında akademisyen alır ama nadirdir, tezli yüksek lisans yapmalısınız akademisyen olmak için.

      Sil
  7. İç hastalıkları hemşireliği Yuksek lisans yaptıktan sonra.tüm hemşirelik diğer bölümlerinde akademisyen olanlarına başvurabilir mıyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akademik ilana nasıl çıkar ise öyle başvurursun. Eğer sadece hemşirelik alanında yüksek lisans şartı var ise başvurabilirsin. Ama dal belirtirse olmaz.

      Sil
  8. Merhaba, hemşirelik lisans mezunuyum.Ales 75, YDS 70, ortalama 3.61.
    Kpss puanımı bekliyorum.Sormak istediğim şu: yüksek lisans yapıp bilhassa akademisyen olarak üniversitede devam etmek istiyorum.Ama sanırım her yüksek lisans yapanın maddi geliri olmuyor.Hangi durumlarda maaşım olur, asistan mı olmalıyım bunları öğrenemiyorum.Son olarak kpss ile atansam ve çalışırken yüksek lisans yapmak istesem? Bu olanaksız mıdır?
    Bilgi verirseniz çoook sevineceğim.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışırken yüksek lisans yapabilirsin. Yüksek lisans öğrencisinin maaşı olmaz. O senin dediğin araştırma görevlisi olarak girersen üniversiteye olur ama lisans sonrası girmek imkansız gibi bir şey. Ayrıca eskiden ÖYP vardı o zaman da senin dediğin olurdu yani maaşlı ama o da kalktı artık.

      Sil
  9. Lise hemşirelik ve Sağlık yönetimi lisans mezunuyum hemşirelikte yüksek lisans yapabilir miyim

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder