HEMŞİRELER İÇİN KONGRE VE SERTİFİKALI EĞİTİMLER





Bugün sizlere bambaşka bir konudan bahsetmek istiyorum. Bu konudan bahsederken hemşire kimliğimle ve sahada çalışan biri olarak gördüğüm ve sizin de gördüğünüz bazı konulara değinmek istiyorum.

Gerek akademik alanda gerek sahada çalışmalar yapmış ve bazı çalışmalara katılmış bir hemşireyim. Bazen de Tubitak gibi bir kurumun projelerinde hemşire olarak görev aldım.


Sağlık alanında sertifika konusunda, kongreler konusunda da paylaşımlar yapıyorum ve hatta lise mezunu hemşirelerin atama isteği için bazen sosyal medyada bazı paylaşımlarına destek veriyorum.

Yani demek istediğim her kesimden hemşire ve sağlık personeli ile iç içe olduğumu düşünüyorum. Bazı zamanlar Türkiye'de önemli olan forum sitelerinde hemşirelik adına sorulan sorulara yanıtlar veriyorum. Tüm bu deneyimlerimin bende bıraktığı bir hayıflanmayı sizinle paylaşmak istedim.

Bu paylaşımda bana ilham olan son konu ise gene sertifikasyon konusu idi ve bir eğitmen kurumun üyesi ile sertifika eğitimi için konuşmamız oldu. Bu konuşma sırasında sitemlerimin ve hemşirelik mesleği adına olması gerekenin hala yapılmadığının farkına bir kez daha vardım.


ÖĞRETMENLER İÇİN PROJELER

Geçmiş yıllarda Tubitak'ın düzenlediği deprem bilim okulu adı altında bir projeye başvurmuştum, kabul edildim. Bir hafta sürecek proje öğretmenlere veriliyordu ve deprem ile ilgili bilgiler verilecekti. Proje fay hatlarının belirgin olduğu bölgelerden olan Denizli'de yapılacak tı ve pamukkale travertenlerinde bir otelde konaklayacak tık.

Bu kapsamda ne kadar ücret isterler bana ne kadara mal olur hesapları yaparken, Proje yetkilileri benim ulaşım için olan otobüs ücretini gönderdiler. Şaşırıp kalmıştım hiçbir prosedüre gerek kalmadan ulaşım ücreti almak.


Bununla da kalmayıp konaklama, yeme içme, proje boyunca ulaşım gibi giderlerimizi tamamen karşılamışlardı. Proje öğretmenlere yönelikti ve bir hemşire kadrosu vardı oda bendim.

Bunu size neden anlattım. Bir proje veya eğitim söz konusu olduğunda öğretmenler her yaz döneminde bu ve benzeri programlara ücretsiz katılabiliyorlar. Yani tabi ki onlar adına muazzam bir olay. Proje kapsamında öğretmenler hem eğlendi hem öğrendi hem de mesleki anlamda birbirleri ile etkileşimde bulundular.

Şimdi bu iki mesleği örnek verdim çünkü ülkede önemli olan konulardan biri eğitim ise diğeri sağlık.

Öğretmenler ne kadar eğitimli olursa çocuklarımızın geleceği o kadar parlak olur. Hemşireler ne kadar eğitimli olursa sağlıklı bir geleceğimiz olur.

Tabi ki tüm sağlık personelleri içi geçerli bu ben hemşire olduğum için buradan örnek veriyorum bizler birer ekibiz.


HEMŞİRELİKTE EĞİTİM

Şimdi örnekler verdim artık konuya gireyim. Bizler hemşire olarak bu tarz bir proje ne duyduk ne de gördük. Bize verilen eğitimler hastane içi oryantasyon benzeri eğitimler olarak kalıyor. O da bir hız ile ard arda verilip hadi işinizin başınıza deniyor.

Bir hemşire nerede eğitim alacak. Bugün sertifikalı eğitim kursları yayınlıyorum. Bakanlığın uygun gördüğü yani onayladığı eğitim sertifikalarını alabilirsiniz diyoruz. Paylaşıyoruz da. Meslektaşlarım beni arayıp diyor ki hocam bunu paylaştın gidelim iyi hoş lakin 6 bin tl istiyorlar diyor.

E şimdi hemşire hanım çalışmıyor diyelim, bazı kurslar da almak istiyor. Devlete atanana kadar bari özel de çalışayım diyor ama kurslar 5-6 nin tl. Bu parayla bir öğrenci aylarca üniversitede eğitim alabiliyorken 20 günlük kursa gidebilecek.

HEMŞİRELİKTE KONGRELER

Sonra bu arkadaşlarımız için ben kongreler paylaşmaya çalışıyorum. Kongrelerin afişleri çok şaşalı içerik süper. En azından yararlansınlar katılsınlar. Bazı çalışmaları dinlesinler diyorum.

Hemşireler diyor ki bu kongreler Antalya'da Alanya'da yahu biz buralara tatile dahi gidemiyoruz. Kongre için ise bizden 3-5 bin tl ücret istiyorlar. Merak ediyorum bu kongreler de neler oluyor, yani siz benim meslektaşlarıma sahada çalışan hemşireye ulaşamıyorsanız ne yapıyorsunuz orda, hemşireliği mi geliştiriyorsunuz.

Tamam biz gelmeyelim siz geliştirdiniz hemşireliği, ''saha çalışanı olarak biz ne anlayalım zaten o kadar bilgili kişinin arasında hemşirelik kongresinde saha hemşiresinin ne işi var''. Bari kongredeki çalışmalardan haberdar olalım.


Yaptığınız çalışmaları kongreden sonra saha hemşireleri ile paylaşıyor musunuz? Ben sahada görmedim aylık kongre dergisi veya bildirim gelmedi bana hiç. Biz nereden bilelim sizin ne yaptığınızı. Birbirinizi ağırladınız tebrik ettiniz seneye görüşürüz dediniz ayrıldınız mı yoksa hemşirelik adına yeni bir şey mi ürettiniz.

Sağlık ta şiddet adı altında çalışmalar yapıyorsunuz dur. Bunların ne kadarını emniyet yada sağlık bakanlığı ile paylaşıp geliştirici önleyici faaliyet yaptınız. İllaki yapmışsınızdır, koskoca kongre yani, ama biz duymadık sahaya inemediniz.

SONUÇ

Yani demek istiyorum ki araştırma geliştirme adı altında senede bilmem kaç defa toplandığınız Antalya merkezli kongreleriniz varya, saha hemşireleri olarak bizim haberimiz dahi olmuyor.

Arada bir ödül veriyorsunuz? Hani o zaman haberlerde duyuyoruz, geçen gün 16 yıllık hemşire bir ablamız diyor ki, ''yahu biz yıllardır bebekler acı çekmesin diye bol sf li burun temizliği yaparız sorsalardı zaten söylerdik diyor.''

Şimdi sahayı bilmediğiniz için hemşirelerin ne yaptığını da bilmiyorsunuz e dolayısı ile kendiniz yazıp, bu güzel oldu diyorsunuz sanırım.

Yani bu yazdıklarımın hepsi cahil varsayımı beni suçlamayın sonra atıp tutuyor diye. Ben bu şekilde hissettim yanlışım var ise benim ''cahilliğimdir'' gene özür dilerim sizden.


Bir saha hemşiresi olarak, artık farkımıza varmanızı istiyorum. Ücretsiz hemşirelere yönelik programlar istiyoruz. Eğitim sertifikalarında yüksek fiyatlar istemiyoruz. Kongreler için en azından ücretsiz katılım istiyoruz, bari oturup dinleyelim ne olacak biz de hemşireyiz. Kongreden çıkan sonuçları hayata geçirin bizi de bu yönde bilgilendirin istiyoruz. ...

Yorumlar

  1. Ne kadar doğru yazmışsınız. Hemsirelikte en büyük sıkıntı budur zaten. Yapilan akedemik çalışmaların sahaya yansitilamamasi.Ama bence iş eğitim sistemimizde bitiyor. Tip eğitimi gibi olmalı bizimkide. Üniversitedeki hocalarımız sahaya çıkmalı.Iste o zaman profesyonel bir meslek oluruz. Artık stajlarda bile çoğu öğrenci sahadaki hemşirenin yanina veriliyor hoca sadece yoklama almaya geliyor.Gittikce eğitim sistemimiz kötüleşti. 10 yıl once benim staj yaptigim donemlerde biz herseyi hocamizdan ogrendik. Hastaya birebir hocamizla gittik. Şimdi üniversitedeki hocalar da mezun olur olmaz araştırma görevlisi olduğu için kendisi de bilmiyor ki öğretsin. Tecrübesi yok. Meslekte hizmet verme şartı var bildiğim kadarıyla ama pek uygulanmiyor

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Ben hemşirelik alanında yüksek lisans yapmaktayım. Tüm paramı bahsettiğiniz sertifika veya kongreler için harcıyorum ve henüz çalışmaya başlamadığım için elbette zorlanıyorum. Kongrelere gittiğimde gördüğüm ise gereksiz lüks oteller. Sevgili hocalarımız geceleri eğlencede, araları spada veya havuzda geçiriyor. Olan bunların parasını karşılamakta zorlanan biz öğrencilere oluyor. Kongrelerin sözde öğrenci tarifelerinin fiyatları komik. Size bu konuya değindiniz için çok teşekkür ediyorum. Umarım bu yazı ilgili şahıslara ulaşır.

    Küçük bir eleştirimi de yazmadan geçemeyeceğim. Akademik alanda çalışmalar yapmış bir hemşirenin ortaöğretim hemşirelerinin atamalarını desteklemesi beni oldukça şaşırttı ve üzdü. Hemşirelik kesinlikle lisans düzeyinde olmalıdır.

    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ile ilgili düşüncelerini bizimle paylaştığın için teşekkürler sevgili meslektaşım.

      Ortaöğretim hemşirelerin atanmasını desteklediğimi hatırlamıyorum, ancak onlarıda mesleğin geleceği gördüğümü gerekli eğitim ve istihdam sorunlarının çözülmesi gerektiğini savunuyorum.

      Sil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder