Hemşire iken kendimize ne kadar bakıyoruz?




Yıllarca, çok sayıda hemşire tanıdım. Yeni hemşireler, deneyimli hemşireler, korkmuş hemşireler, tükenmiş hemşireler ve burunlarının önünde olsalar bile hastalarını göremeyecek kadar yorgun hemşireler tanıdım. Vardiyalarının sonunda mesaiye kalan ve asla öf bile demeyen hemşireler ve hastalarının iyi olduğunu umarak sürekli olarak iki saat geç çıkan ve sonra bütün gece ayakta kalan hemşireler tanıdım. Her türlüsünü meslekte gördüm ve hatta bazılarının gereksiz yere diğerlerinden daha fazla acı çektiğine dahi şahit oldum. 

Mesaisi bitmiş eve giderken haftalarca baktığı hastasının ex olduğunu duyup, yoldan geri dönen ve arkadaşları ile gözleri dolu şekilde nasıl oldu birden bire diye konuşan hemşireler gördüm.



Çoğumuz hemşireyiz çünkü insanları önemsiyoruz ve biri neden hemşire olduğumuzu sorduğunda, “ İşte, insanlara yardım etmeyi seviyorum ” gibi bir şey söyleyebiliriz . Ve bu kulağa hoş geliyor. Ama bundan daha fazlası olduğunu biliyoruz, değil mi?


Şimdi, insanlara yardım etmeyi sevdiğimiz zaman, bu gerçekten iki ucu keskin bir bıçak olabilir, değil mi? Önemsiyoruz, biraz daha önemsiyoruz ve sonra o kadar çok umursadığımızı görüyoruz ki başka pek bir şey düşünemiyor ya da düşünmüyoruz. Yetersiz yiyoruz, yediğimizden daha da kötü uyuyoruz ve belki de içiyoruz, sigara içiyoruz veya egzersiz yapmıyoruz çünkü umursamakla çok meşgulüz.


Belki, çok önemsediğimiz için, evdeki ve mahallemizdeki herkes bizden biraz daha umursamamızı istemekte özgürdür. Ve yaparız. Tekrar ve tekrar.


Ve sonra, bir gün, bunca zaman sonra başkalarını çok iyi önemseyerek uyanırız ve kendimize önem vermediğimizi fark ederiz. Yorulduk, depresyondayız, fazla kiloluyuz ve ilişkilerimiz gerçekten acı çekiyor (belki de kendimiz dışında herkesi önemsemekle meşgul olduğumuz için).


Şimdi size bir örnek vereyim;

Oksijen maskesi? Uçağa bindiğinizde ve kabin memuru kabin basıncında ani bir değişiklik olduğunda oksijen maskenizi nasıl takacağınızı gösterdiğinde, başkalarına yardım etmeye çalışmadan önce her zaman kendi maskenizi takmanızı söylerler. Ve neden? Çünkü kendine bakmazsan sana güvenenlere faydasızsın. Bu bir klişe olabilir, ancak çoğu zaman klişelerin bir nedeni vardır. 



Yani bazılarımız hemşirelik mesleğini kahramanlık ya da şehitlik olarak somutlaştırmaya meyilliyse, bunu yapmakta her zaman özgürüz, ancak aynı zamanda karikatürlerin ve klişelerin üzerine çıkabilir ve yol boyunca kendimizi onurlandırarak radikal bir şeyler yapabiliriz.


Evet, yürüyen yaralı olmayı seçebiliriz ya da iyi yürüyen olmayı, hayatımızı dürüstçe yaşamayı ve kendi öz bakımımızı ve sağlığımızı hizmet ettiğimiz ve değer verdiğimiz tüm diğer kişilerle eşit öneme sahip hale getirmeyi seçebiliriz. .


İhtiyaç duyulmak güzel, sevilmek ve takdir edilmek güzel. Ama yıprandıktan sonra takdir edilmeyi sözde "ikincil kazanç" sayıyorsak, o zaman bir noktada uyanmamız, kahvenin kokusunu almamız ve kendi sağlığımızı ön plana çıkarmamız gerekir.


Kariyerim boyunca, bu mesleğin her yerinde bulundum ve kişisel görevimin bir kısmı dengeli, aklı başında, sağlıklı ve herkesinki kadar kendi sağlığıma odaklanan bir yaşam yaratmakla ilgili oldu. Elbette, kendimi hala herkese yardım eden, her şeyi ve daha fazlasını yapan “ süper hemşire ” olmaya çalışırken buluyorum. Ama mesele şu: Kendimi yakalıyorum, enerjimi yönlendiriyorum ve son enerjimi her zaman kendime ve aileme saklamaya çalışıyorum.


Bu yüzden sağlığı seçin. Kendi refahınızı seçin. Yeterince yapmayı seçin, ama çok fazla değil. Ve başkalarına daha etkili bir şekilde bakmak için kendinize bakan türden bir hemşire olmayı seçin. Bu yapılacak doğru şey ve o meşhur oksijen maskesi size ve başkalarına yıllarca hizmet edecek.

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder