Crocs Terlikler Nasıl?


Crocs: Sağlıklı Ayakkabılar mı yoksa Sadece Rahat mı?




Uzun bir süredir, hemşireler ve sağlık çalışanlarının ayaklarında gördüğümüz ve ilk zamanlar sıra dışı gelen veya normal hastane terliğinden farklı olan bu terlikler oldukça yaygınlaştı.

Crocs terlik dediğimizde hemen hepimiz artık bu terliklerin ününü duyduk. Hatta muadilleri üretildi ve bunlara benzeyen hayli fazla terlik de piyasadaki yerini aldı.

Bunun yanında crocs terlik hem iş yerinde hemde günlük hayatta da tercih edilmeye başlarken bazı tartışmaları da beraberinde getirdi.

Hatta bazı ülkelerde; ABD, Kanada hatta İsveç'te güvenlik nedeni ile sağlıkçıların iş yerlerinde crocs terlik giymesi yasaklanması da söz konusu oldu. Savunulan güvenlik maddesi ise yeterince kapalı olmaması ve hemşireleri dışarıdaki tehlikelere karşı yeterince koruyamaması idi. Kan dökülmesi veya sivri alanlar ve iğneler gibi maddelerden ayağı koruyamaması gibi.



Crocs Terlikler Nasıl



Bu yazımızda crocs terliklerden biraz bahsedeceğiz, söylenildiği kadar rahat mı? Sağlık lı mı? Nedir bu crocs terlik rağbeti?

Parlak renkleri ve delikli yapısı ile dikkat çeken Crocs, herkesin moda fikrine uymayabilir, ancak çok sayıda fanı olduğu da aşikar. Ve Croc sevenler, bizi gittiğimiz yerlere taşıyan bu terliklerin çok rahat olduğunu söylüyorlar.

Crocs ayaklarımız için gerçekten iyi mi?

Crocs'un Tarihi

2002 yılında doğmuş olan ayakkabı, kaymaz sırt ve su geçirmezlik eğilimleri ile başlangıçta bot olarak kullanılmaktaydı.

Crocs'in başkan yardımcısı olan Lyndon V. Hanson, "Ürün orijinal olarak Kanada'da üretildi" diyor. “Rahatlık için bir kayış ekledik ve biraz yetenek verdik.

Crocslar ABD Ergonomi Konseyi ve Amerikan Podiatrik Tıp Derneği tarafından onaylanmıştır. Hanson, Crocs'un estetik değeri olmayan şeylerin, terapötik faydalar sağladığını söylüyor. Şirket, özellikle sağlıklı ayakları göz önünde bulundurarak Rx model serisi olarak adlandırdığı şeyi yarattı: Croc Relief, Croc Cloud ve Croc Silver Cloud.

Hanson, “Bu ayakkabılar özellikle plantar ağrılarını ve ağrılı ayakları ortadan kaldırmak için tasarlandı” diyor. “Ayrıca ayak yarası, diyabetik ayak sahibi insanlara yardım ediyorlar. Çok fazla içsel desteğiniz, topuk kapları ve masaj topukları ve kemer desteğiniz var. Ayak problemleri olan insanlar için idealdir .”

Klinikte Crocs

Hatta bazı doktorlar onları ayak problemleri olan hastalara bile önermektedir .

Amerikan Podiatri Tabipleri Birliği (APMA) eski başkanı DPM Harold Glickman, "Bu ayakkabılar özellikle hafif" diyor.

Diyabet olan insanlar için, Crocs sağladıkları koruma ile önemli bir ayakkabı. Diyabetli insanlar ayaklarındaki kan dolaşımını azalttıklarından, açık yaralar ve yara enfeksiyonu açısından daha yüksek risk altında oldukları söylenir. Crocs'ın büyük yapısı ve antibakteriyel özellikleri bu sorunların üstesinden gelmeye yardımcı olur.

Glickman WebMD'ye şunları söylüyor: “Şirkette hisse senedim yok veya şirket için çalışmıyorum, ancak hastalara her zaman öneriyorum ve her zaman giyiyorum. Üç ya da dört saat boyunca çalışırken onları giyiyorum ve su üzerinde durduğumu hissediyorum - bacak ağrısı , sırt ağrısı yok."
Glickman, "Crocs ayaklarınız için parmak arası terlikten daha fazla koruma sağlar" diyor. "Parmak arası terlik çok fazla kemer desteği sağlamaz; açık parmaklıdırlar; bu nedenle ayak parmağınızı sokup kendinize zarar verebilirsiniz. Crocs bundan daha fazla koruma ve rahatlık sunar."

Profesyonel şüphecilik

Crocs, APMA'nın resmi onay mührüne sahiptir; bu, ayakkabıların iyi ayak ve ayak bileği bakımını desteklemede yararlı olduğu anlamına gelir . Ancak bütün doktorlar, ayakkabının tıbbi değeri konusunda anlaşma sağlamamıştır.

Baravarian WebMD'ye, "Ayakkabı tıbbi olarak ayakkabıdan alabileceğinden daha fazla desteğe ihtiyacı olan insanlar tarafından aşırı kullanılıyor," diyor. "Bir ortotik ya da tıbbi tip bir ayakkabı kadar iyi değil."

Baravarian, "Plaja gitmek, evin etrafında dolaşmak, pazara markete gitmek için iyi bir ayakkabı ama bütün gün boyunca giyilmeleri gerekmiyor" diyor.

Deyo, "Ben profesyonel bir şüpheciyim ve bu durum burada da geçerli" dedi. “İkna edici bazı randomize çalışmaları olmadıkça, terapötik iddiaları teorik olarak kabul ediyorum.”




Hemşireler Formalarını Nasıl Seçiyor?

Crocs Hayranları Ne Diyor?

Crocs giyen insanlar genellikle gün boyu ayakta olan insanlardır.

Santa Monica UCLA Tıp Merkezinde kayıtlı bir hemşire olan Jamie Jessick, “Onları bir mağazada gördüm, denedim ve açık pembe renkte bir çift buldum” diyor. “Gerçekten hafif ve rahat olmalarını seviyorum.”

Bir seferde saatlerce ayakları üzerinde duran Jessick için, rahat bir çift ayakkabı olması şarttır.

Ayakkabıları çekici buluyor küçük bir azınlığın parçası olan Jessick, "İş yerinde terlik giymek gibi rahat olan başka bir şey yok" diyor.

Bunlar tabiki yabancı kaynaklar ancak terlik yurt dışı üretimi olduğundan daha fazla ve uzun süreli kullanıcılara sahip olduğu bölgeler onlar.

Bizim hemşirelerimize sorduğumuzda aldığımız cevapları da yazalım;

Hemşireler; '' tip olarak klasik hemşire terliklerinden çok öteler, ilk almaya karar verdiğimde arkadaşlarımda gördüm ve denediğimde sanki ayağımda bir şey yok gibi hissettim, sıkmıyor kavramıyor ama işini yapıyor.'' diyorlar.

Her ne olursa olsun, hafif oluşu, sıkmaması, geniş tarak kısmı, ve uzun süreli kullanım sağlayan dayanıklılığı ile gözde hemşire kıyafetlerinden kendisi.

Diğer terlikler kadar koku yapmıyor, ancak uzun süreli kullanımda çorabınıza renk atma yapabiliyor, ayak kokusu kişiden kişiye değişen özel bir konu olduğu için bu konu da çok geri bildirim yok lakin ben memnunum.

Crocs elinizin altında bulunması gereken terliklerden, ben uzun süreli araç yolculuklarımda, iş yerimde, plajda ve hatta günlük olarak severek kullanıyorum.


Mediforum.net'e de bekleriz.....

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder