Kardiyak Hemşire Değerlendirmesi İçin İpuçları

 

kardiyak hemşire


Bir hemşirelik öğrencisi veya bir kardiyak ünitesine başlayan hemşire misiniz ve olağanüstü bir kardiyak hasta değerlendirmesinin nasıl yapıldığını öğrenmek mi istiyorsunuz? Belki okulda, yatak başında hızlı veya kolay bir şekilde yapabileceğiniz bir şey gibi görünmeyen, inanılmaz derecede ayrıntılı bir değerlendirme anlatıldı. 

Deneyimli hemşirelerin bu beceriyi gerçekleştirmek için kullanacağı ayrıntı düzeyi benzersizdir, o yüzden gelin birlikte inceleyelim.


Kardiyak Hemşire Değerlendirmesi İçin İpuçları

1. Adım: Grafik İncelemesi

Kardiyak hastamı değerlendirmeden önce, biraz bilgi edinmek faydalı olacaktır. Çoğu zaman, kalp hastalarının tablolarında çok sayıda önemli bilgi bulunur. Ama kontrol edilecek epeyce yer var. Birkaçının üzerinden geçelim.


Tıbbi geçmiş

Geçmişlerini incelemek, şahsen bir değerlendirmeye gerçekten yardımcı olabilir. Bu geçmiş, tablonun ön tarafında yer alabilir veya bir doktor tarafından yazılan en son Geçmiş ve Fiziksel notlarını açabilirsiniz. Örneğin, atriyal fibrilasyon ve kalp yetmezliği geçmişleri varsa,  metoprolol, furosemid, potasyum ve hatta antikoagülasyon gibi ilaçları ilaç listelerinde görmeyi beklerdim.


Aranacak şeyler:

Kardiyak cerrahi – 

Kalp yetmezliği

Kardiyak cihazlar – kalp pili, defibrilatör, filtreler, LVAD'ler

Akciğer koşulları - KOAH, amfizem, akciğer kanseri, pnömotoraks, hemotoraks

Vasküler sorunlar – kan pıhtıları, pulmoner emboliler, greftler

Kardiyak prosedürler – katlar, stent yerleştirme, transözofageal ekokardiyogram, kardiyoversiyon

Böbrek ve elektrolit sorunları - bunlar kalbin elektrik iletimini ve kan hacmini etkileyebilir

Sadece hızlı bir tarama yapar ve rapor sayfama yazdığımdan emin olurdum.


İlaç İncelemesi

Sonra, İlaç Kayıtlarını açar ve hangi ilaçları aldıklarına bakardım. AKTİF kalp ilaçları ile başlardım. Herhangi bir antihipertansif, antikoagülan, anti-aritmik, statin ve daha fazlasını arayacağım.


Ardından,  son 24 saat içinde 1 kerelik veya durdurulmuş ilaçları olup olmadığına bakın. Bu, düşük bir K+ seviyesi için bir doz potasyuma ihtiyaç duymaları veya bir Amiodaron damla serisini yeni tamamlamaları durumunda size yardımcı olacaktır. 

Gece boyunca bir antihipertansif dozuna, kan basınçları çok düşük olduğu için bolusa ihtiyaç duyup duymadıklarına bakın.


Yaşamsal Belirti İncelemesi

Şimdi, son bir gündeki hayati durumlarına hızlıca bir göz atın. Herhangi biri anormallik var mı? 


Laboratuvar İncelemesi

Son sonuçlarını açın ve elimizde ne olduğunu görün. Elektrolitler kalp hastaları için gerçekten önemlidir çünkü dengesizlikler kalplerinin elektriksel iletiminde bozulmaya neden olabilir. 

Elektrolitlere (Mag ve Potasyum kalp hastalarında tartışmasız en önemli olanlardır), kan sayımlarına , beyaz sayımına ve yakın zamanda ekokardiyogramları varsa ve bir ejeksiyon fraksiyonu (EF) listelenmişse bakmayı düşünün.


Son fakat kesinlikle önemli, monitörde kalplerinin ne yaptığını görmek. Bu bilgi fiziksel çizelgelerinde olmayacak, ancak hemşire odasındaki bir monitörde olacak. Neyle çalıştığımı bilmek için odaya girmeden önce buna bir göz atmayı seviyorum. 

Gerçekten yavaş bir kalp atış hızı görürsem, özellikle yataktan kalkarken baş dönmesi  olup olmadığını onlara sorduğumdan emin olacağım.


Bu çok fazlaydı, ama unutmayın, bu hızlı bir tablo incelemesi. Bunun, odaya girmeden önce akıllı telefonunuzdaki birkaç sekmeye tıklamak gibi olduğunu hayal edin.  Ne kadar çok yaparsanız, o kadar hızlı olur ve önemli bilgileri seçmeniz o kadar kolay olur.

Bunu ayrıca beynimde temel bir temel oluşturmak için vardiyamın başında yapma eğilimindeyim ve odaya girmeden önce her seferinde bunların hepsine bakmıyorum.


Adım 2: Fiziksel Değerlendirme

Ardından, hastanızı gerçekten değerlendirme zamanı.

Bu, ana vardiya değerlendirmenizse, değerlendirme bulgularınızı ilişkilendirebilmeniz için aynı anda bir dizi hayati değere sahip olmanız önemlidir.


gözlemler

Dinlenirken nefes darlığı mı çekiyorlar? Ne kadar zor nefes alıyorlar?

Derileri neye benziyor? Etnik kökenlerine uygun mu? Soluk, kül rengi, mavi vb. görünüyorlar mı? kuru mu? Terliyorlar mı?

Odaya girdiğinizde sizi fark ediyorlar mı? Başlarını çevirebilirler, sizi kabul edebilirler ve sizinle konuşabilirler mi?

4 ekstremiteyi de bağımsız olarak kullanıp hareket ettirebiliyorlar mı, yoksa bir eksiklik mi var?

Yoğun bakımdaysanız ve monitörde uyuyorlarsa, onları uyandırmadan ÖNCE ve değerlendirmeniz sırasında büyük bir fark olup olmadığını görmek için hayati değerlerinin ne olduğunu not edin.


Tepeden tırnağa

Önce temel oryantasyon soruları soruyorum : "Lütfen bana adını, nerede olduğunu, hangi yılda olduğunu ve neden burada benimle olduğunu söyle."

Konuşurken eşit hareket için yüzlerini gözlemlerim ve nasıl konuştuklarına dikkat ederim (anlaşılır, bozuk vb.). salgıları (tükürdüklerinde boğuluyorlar mı?).

Yüz simetrisini kontrol etmeleri için onları gülümsetiyorum . Bana bakmalarını, başlarını sabit tutmalarını ve bir gözlerini kapatmalarını ve ardından doğrudan burnuma bakmalarını istiyorum. Sonra dört kadranda da parmaklarımı birer birer havaya kaldırıyorum ve bana doğru numarayı söyleyip söyleyemeyeceklerine bakıyorum. Sonra diğer gözü yaparım. Bu, görsel kadranları ve sahada kesim olup olmadığını değerlendirir.


Sonra sadece gözleriyle parmaklarımı takip edip edemeyeceklerini görüyorum . İşaret parmağımı nazikçe çenelerine koyarak başlarını sabit tutuyorum, sonra diğer elimi kullanarak büyük bir X çiziyorum ve her iki gözle tam ve eşit şekilde takip edip edemeyeceklerine bakıyorum. Nistagmus için bakıyorum ve bu egzersiz onların ekstraoküler hareketlerini değerlendiriyor.


Duyguyu ve herhangi bir yerde uyuşma veya karıncalanma olup olmadığını soruyorum . Birçok kalp hastası "Eh, bende hep bu var!" Yanıt olarak, tipik olarak "Şu anda hissettiğin uyuşma ve karıncalanma normalden farklı mı?"


Bir motor değerlendirme için onlardan bir bacağını kaldırıp birkaç saniye sonra diğerini tutmalarını isteyeceğim. Ellerimi aşağı bastırarak ("Gaz pedalına basıyormuşsun gibi!") ve dorsifleksiyon ve ekstansiyon gücünü ve eşit olup olmadığını kontrol etmek için ellerime geri çekerek kapatıyorum.


3. Adım: SORGULAMA 

Ağrın nasıl? Ağrıları varsa, daha çok sorarım (nerede, nasıl bir duygu, herhangi bir şey onu daha kötü veya daha iyi hale getiriyor mu)

Nefes nasıl? Nefes darlığı mı hissediyorsunuz yoksa hava alıp vermek çok mu zor?

Banyo nasıl gidiyor? Normal bir şekilde bağırsak hareketi yapabiliyor musunuz? İdrar yaparken herhangi bir ağrı veya rahatsızlık var mı?

uyku nasıl Dün gece hiç aldın mı?

 Nasıl hissettiğin hakkında bana söylemek istediğin bir şey var mı?


Adım 4: Odadaki Eşyalar

Bir hasta herhangi bir cihaz kullanıyorsa, doğru şekilde, doğru hızda çalıştığından vb. emin olurum.

serum pompaları

PCA pompaları

Herhangi bir oksijen dağıtım cihazı

Arter hattı

vantilatör

bair kucaklayıcı

Herhangi bir idrar sondası

Dışkı yönetimi cihazı

Sürekli nabız oksimetre monitörü

… ve dahası!


Vardiyanızın başında, lütfen doğru çalıştığından emin olun. Başucu monitöründeki alarmın tamamen KAPALI olduğunu, IV pompasının yanlış programlandığını ve oksijenin duvara bağlanmadığını fark ettiğim vardiyalara başladım.


5. Adım: Eğitin

Ayrılmadan önce, hastaya günün planını bildiririm. Onlara doktorun bir noktada geleceği, bazı laboratuvarlar veya testler beklememiz gerektiği, belirli bir zamanda ilaçlarla döneceğim vb gibi şeyler söylüyorum. Kardiyak hastalar genellikle çok sayıda teşhis, laboratuvar ve değişikliğe sahiptir, bu nedenle soruları ve kafa karışıklığını azaltan konuların üstünde kalmayı seviyorum.



Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder