MEDYA HEMŞİRELİĞİ NEDİR? NASIL OLUNUR?

HİKAYELER



Merhaba, Bu yazımda sizlere bir hemşirenin nasıl medya sağlığı uzmanı olduğundan bahsedeceğim. Örnek ülkemizden değil elbette ama gene de bakalım nasıl olmuş ve ne iş yapıyor.




Hemşirelerin, hastalara ve ailelerine bakmak, onlara sağlıklarını ve tıbbi durumlarını anlamaları için ihtiyaç duydukları eğitimi sağlamak da dahil olmak üzere uzun saatler boyunca çalışarak, sağlık hizmetlerinin kalbinde olduğu bir sır değil. Hemşireler ayrıca araştırmayı uygulamaya yaymada ve ulusal ve uluslararası sağlık misyonlarına liderlik etmede hayati bir rol oynarlar.

Ulusal Gallup® anketlerinde halk, hemşireleri arka arkaya 18 yıldır en güvenilir meslek olarak sıraladı .

Amerika Birleşik Devletleri'nde yaklaşık 4 milyon hemşireyle sağlık hizmetleri işgücünün en büyük segmentinin bir parçası olmasına rağmen, hemşireler beklediğiniz kadar medyada yer almıyor. Neden her zaman önemli sağlık sorunlarını, yeni ortaya çıkan araştırmaları ve sağlık eğitimini tartışan bir hekim?

On yıllardır hemşireler, yaptığımız şey, bilgimiz ve becerilerimiz hakkındaki kamuoyunu etkileyen alaycı Hollywood karikatürleri ve imgeleri ile mücadele ediyorlar. Bu tür görüşler, kaliteli bakım, güvenli personel ve adil ücret gibi hedefler arayışımızı zayıflatır.

Anlatıyı değiştirme ve halka hemşirelerin gerçekte ne yaptığını gösterme zamanı. Medyada görmek istediğimiz değişim olarak bu algıyı değiştirebiliriz. Bu nedenle, bu makalede bir hemşire olarak radyo, haber ve televizyondaki rollerimi nasıl üstlendiğime dair kişisel deneyimlerimi paylaşıyorum.


Medya Sağlığı Uzmanı Olarak Ne Yapıyorum ?

Yaklaşık 23 yıldır hemşireyim ve liseden hemen sonra işe başladım . Yıllar boyunca Lise'den Lisans'a, Lisans'dan Yüksek lisans ve Doktora'ya hemşirelik merdiveninde yükseldim .

Bugün hemşirelik alanında yüksek lisans derecesine sahibim ve Klinik Hemşire Uzmanı ve Hemşire Uygulayıcısı olarak çalışan İleri Uygulama Kayıtlı Hemşireyim (APRN) . Aslında, medyayla yaptığım tüm işlere ek olarak bugün hâlâ hemşire olarak çalışıyorum.

Bir medya sağlık uzmanı olmanın ayrıcalığını yaşadım. Medya kuruluşlarının ve izleyicilerin bakış açılarımı, profesyonelliğimi ve uzmanlığımı takdir ettiğini öğrendim. Ulusal televizyon programlarında ve aşağıdaki ağlarda birçok kez yer aldım:


  • NBC 
  • Fox Haber 
  • CNN
  • HLN
  • KTLA
  • Dr. Oz 


Bu şovlarda Covid-19, opioid salgını, Harvey Kasırgası'nın sağlık tehlikeleri, Las Vegas vurulmaları sırasında travma bakımı, güvenli personel alımı, nadir tıbbi hikayeler ve işyerinde şiddet gibi önemli sağlık konularını tartıştım.

Medyayla Çalışmaya Nasıl Başladım 

Medya yolculuğuma Amerikan Kalp Derneği'nde (AHA) aktif bir gönüllü olarak, medyaya gireceğim konusunda hiçbir fikrim olmadan başladım. Bir kardiyak klinik hemşire uzmanı olarak, AHA ile gönüllü çalışmam, hemşirelik uzmanlığıma ve toplum eğitimi ve sosyal yardım sağlama tutkuma dayalı doğal bir uyumdu.

Radyo

Çok sayıda sağlık fuarına katıldım ve farklı kiliselere, okullara ve işverenlere çeşitli sağlık sunumları verdim. Bir gün AHA'dan biri, izleyicilerimin ne kadar ilgilendiğini ve onları ilişkilendirilebilir bir şekilde eğitmekten ne kadar zevk aldığımı fark etti.

Oradan, AHA tarafından Los Angeles'taki KJLH radyosuna gitmem ve tatillerde nasıl kalp sağlığına sahip olunacağını tartışmam istendi. Oradan AHA, çeşitli radyo istasyonlarında konuk olarak radyoda önemli sağlık sorunlarını tartışmak için beni aramaya devam etti. Daha sonra radyo istasyonlarındayken, beni diğer önemli, trend olan veya yeni sağlık çalışmaları veya hikayelerini tartışmak için arayacak olan şov yapımcılarıyla ilişkiler kurdum.





Sosyal Medya ve Blog Yazma 


Oradan eşzamanlı olarak sosyal medyada ve kendi web sitemde blog yazarken aktif oldum ve sonunda Loop21 olarak bilinen bir çevrimiçi platformda sağlığa katkıda bulunan bir rol aldım. Artık  orada kurduğum ilişkiler yolculuğuma devam etmeme yardımcı olacaktı.

Birlikte çalıştığım insanların çoğu başka bir yerde çalışmaya devam etti ve satış yerlerine katkıda bulunmam için beni çağıracaklardı. Bu deneyim beni diğer çevrimiçi satış noktalarına da katkıda bulunmaya hazırladı.

Televizyon ve Haber

İnternette ve radyoda vokal hemşiresi olarak, çok geçmeden çeşitli haber ve televizyon istasyonları tarafından televizyona katkıda bulunmam için çağrıldım. Ve her görünümde, çok bilgili ve ayrılan kısa süreli yayın süresine ilgi duyduğumdan emin oldum.




Medyayla Çalışmakla İlgilenen Hemşirelere Tavsiyeler

Eğlenceli bir yolculuk muydu? Kesinlikle! Kolay mıydı? Heck no! En azını söylemek zordu.

Medya ve eğlence eğitimi: Medya ile çalıştığım ilk yıllarda, hemşirelik ve medya dünyasının son derece farklı olduğunu öğrendim ve yeni bir hemşirelik uzmanlığı veya birimini öğrenirken yapacağım gibi, daha iyi anlamak için medya ve eğlenceye çalışmaya ve yönlendirmeye başladım.

Katkıda bulunduğum satış noktalarının çeşitli rollerini ve hedeflerini inceledim.

Derslere katılın: Daha iyi hazırlanmam için birkaç ders aldım. Bu dersler arasında medya, gazetecilik, konuşma ve hatta bazı oyunculuk dersleri vardı.

Hemşirelik deneyimi: Kurtarıcı zarafet, 23 yılı aşkın deneyime sahip gelişmiş bir uygulama hemşiresi olarak renkli ve süslü deneyimim oldu . Bu olmadan, bazı konular hakkında konuşmak ve televizyon sunucularının bana anında sorduğu bazı soruları yanıtlamakta zorlanırım. Hiçbir şey prova edilmiyor. Tıpkı hastalarınızla başucunda konuşmak gibi.

İleri bir hemşirelik derecesi gerekli değildir, ancak medyaya girmenize yardımcı olabilir.

Sosyal medya: Pek çok hemşire, halkı eğitmek için sosyal medyayı kullanır ve bunu yapmak için mükemmel bir yerdir. Sosyal medya, mediforum.net gibi forumların yanı sıra önemli medyalarla fark edilmenin ve ağ kurmanın mükemmel bir yoludur.

Tutarlı ve özverili kalın: NBC için televizyonda tıbbi bir muhabir olarak en güncel rolüm ve ulusal televizyon platformlarında düzenli olarak görünmeme neden olan şey, tutarlılığım, profesyonelliğim ve sağlık okuryazarlığını en karmaşık tıbbi araştırmalardan bazılarına dahil etme becerim oldu.

Hemşirelik mesleğini televizyonda temsil etmekten gerçekten onur duyuyorum. Ve diğer birçok hemşirenin de bana katılmasını umuyor ve hoş geldiniz diyorum.


SONUÇ


Neden olmasın?

Bizim medyamızda, sabah programlarında veya akşam haberlerinde, show larda hiç hemşire görmedik. Elbette bunu yapabilmek için deneyimli olmak ve sağlığı halka eğlenceli bir dil ile anlatmayı başarmak gerekir.

Bu yazıdan ilham almanız dileği ile......

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder