45 A (3+1) SÖZLEŞMELİ EŞ DURUMU TAYİNİ REDDEDİLME NEDENLERİ



eş durumu




Merhaba arkadaşlar.

Sorular çok geliyor, cevaplamaya da çalışıyorum ama bazı sorulara kısa cevaplar verilmiyor.

Şimdi aklımda kalan uzun konular için makaleler yazarak detaylı açıklamalar yapmak istediğimden bu makaleyi de yazdım.

Bu makalemizin konusu, 45 A yani 3+1 Sözleşmeli sağlık çalışanlarının eş durumu tayininde red gelenler ve bunun nedenleri.

Eğer bir önceki eş durumu tayininde başvuranlar neden reddedilmiş bakarsak ona göre biz de doğru tayin istemiş oluruz.

45 A sözleşmeli personel eş durumu red nedenleri


Şimdi ilana çıkılmış,

İlan metni


657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre çalışanlar
bu kuraya başvuramayacaktır.

Bu çerçevede;

663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 45/A maddesi kapsamında bulunduğu ilde bir yıl görev yapmış sözleşmeli sağlık personelinden, eşinin;

a) Sağlık Bakanlığı veya bağlı kuruluşu personeli olduğunu, eğer engelli ise engel durumunu,

b) Kamu kurum ve kuruluşlarında kadrolu personel olduğunu ve ilgili mevzuatı gereği yer değiştirmesinin mümkün olmadığını veya görev yaptığı kurumun başka yerde teşkilatının
bulunmadığını,

c) İlgili mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tâbi ve kadrolu personel olarak Türk silahlı kuvvetlerinde veya mülki idare amirliği, milli istihbarat, emniyet hizmetleri, jandarma hizmetleri, sahil güvenlik hizmetleri sınıflarından birinde görev yaptığını veya hâkim ya da savcı olduğunu,

ç) Bu maddenin (b) ve (c) bendinde belirtilenler hariç, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında kadrolu personel olduğunu, eşine ait; halen görev yaptığı ve Sağlık Bakanlığı personelinin görev yaptığı her iki il’e ait dolu/boş kadro ve pozisyon sayısını,

d) Eşi engelli personel olanlardan, eşinin kadrolu personel olduğunu gösterir ilgili kamu kurum veya kuruluşunun atamaya yetkili biriminden alınmış belge ve eşinin engel durumunu gösterir sağlık kurulu raporunun onaylı örneği ile,

belgelendirenler eşinin görev yaptığı ildeki aynı unvan ve niteliği haiz boş pozisyona yer değişikliği talebinde bulunabilecektir.

Şimdi her şey aslında gayet açık. Yukarıdaki maddelere uyanlar kuraya başvuracaklar.

Boş pozisyonlara dikkat etmek


Ama bu ilana çıkarken bir de boş pozisyonları yayınlıyorlar. İşte bu boş pozisyonlara da bakmanız gerekiyor. Mesele hemşire olarak siz örneğin Ankara tercih edeceksiniz, listeye bakın Ankara'da boş hemşire pozisyonu var mı?

Bu ilanın boş posizyon listesi ; link


Red Gelenler ve Nedenleri


1-  663-45/A - USUL VE ESASLARIN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN DÖRDÜNCÜ FIKRASI UYARINCA (GÖREV YAPTIĞI İLDE PERSONEL İHTİYACI DAHA FAZLA OLDUĞUNDAN)

Neden? 

Bu arkadaşımız Röntgen teknikeri olarak Şanlıurfa'ya tayin istemiş. Ancak zaten münhal kadrolarda Şanlıurfa'da röntgen için boş yer yazılmamış. Dolayısı ile kendisine yukarıdaki gibi red gelmiş.

Ayrıca münhal kadrolarda olsa dahi, istediğiniz ile göre bulunduğunuz il de ihtiyaç daha fazla ise red gelebiliyor.

Bu da PDC doluluk oranına göre belirleniyor. Aslında bu ayrı bir makalenin konusu ama kısaca şu; Personel dağılım cetveli var sağlık bakanlığının burada PDC değeri yazar hastane hastane yazar bu, bu değer orada bulunması gereken personel sayısını gösteriyor, eğer o birimde o sayıdan az kişi çalışıyor ise bu açık var demek. Arayıp soranlar var tek tek yazacakları yeri.

Zaten boş kadro listesi de buna göre yayınlanıyor, bir yerde boş kadro var ama başvuru oraya çok olmuş ise gene sizin ki red gelebiliyor.


2- 663-45/A - USUL VE ESASLARIN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN BEŞİNCİ FIKRASI UYARINCA (EŞİNİN KAMU KURUM VE KURULUŞLARINDA KADROLU STATÜDE İSTİHDAM EDİLMEDİĞİ ANLAŞILDIĞINDAN)

Neden? 

Kamu kurum ve kuruluşlarında kadrolu personel olduğunu ..... maddesi gereğince red gelmiş.


3- 663-45/A - HİZMET SÖZLEŞMESİNİ FESHETTİĞİNDEN

Neden?

Kuraya sadece 45 A lılar başvuruyor. Sözleşmeniz bir nedenden bitti ise başvurunuz red gelir.


4- 663-45/A - USUL VE ESASLARIN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN İKİNCİ FIKRASI UYARINCA (HİZMET SÜRESİ YETERSİZ OLDUĞUNDAN)

Neden?

İlanda belirtilen tarih itibari ile bir yılınızı doldurmuş olmanız gerekiyor.


5- 663-45/A - USUL VE ESASLARIN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN DÖRDÜNCÜ FIKRASI UYARINCA (AİLE BİRLİĞİNİN 5 VEYA 6 NCI HİZMET BÖLGESİNDE BULUNAN PERSONELE BAĞLI OLARAK SAĞLANMASI GEREKTİĞİNDEN)

Neden?

Aslında bunu hep atlıyorum ama, iki kişide sağlık çalışanı ise aile birliği 5 veya 6. hizmet bölgesinde biri varsa ona göre sağlanması gerekiyor.





6- 663-45/A - USUL VE ESASLARIN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN İKİNCİ FIKRASI UYARINCA (EŞİ, TALEP ETTİĞİ İLDE GÖREV YAPMADIĞINDAN)

Neden?

Tabiki eş durumu tayininde eşinizin görev yaptığı ile tayin istiyorsunuz.


Evet sizlere red nedenleri anlatmaya çalıştım.

Sorularınıza bir nebze olsun yanıt buldu isek ne mutlu...

Yorumlar

  1. Çok açıklayıcı ve güzel bilgiler olmuş emeğinize sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Sağlık bakanlığından ikimizde sözleşmeli personeliz. Ben iki yılımı doldurduğum için eş durumu isteyecem. Şuan 6 bölge A grubundayım , eşimin bulunduğu 5. bölge B grubuna eş tayini isteyebiliyor muyum? sizce red gelir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşinin görev yaptığı ildeki aynı unvan ve niteliği haiz boş pozisyona
      yer değişikliği talebinde bulunabilecektir. der yönetmelik. İlan metni yayınlanırken boş pozisyon listesi de yayınlanır. Bu listeye bakar tercihinizi yaparsınız. Red gelme ihtimali az bence.

      Siz tercihinizi yapın hocam.

      Sil
  3. Merhabalar hocam ben 6. Bolgedeyim ve eşim İstanbul'da temmuzda eş durumu istiyecez normalde burada her türlü boş yer oluyor. Ayrıca 6. Bölgede birleşir diyor. İkimizde sağlık personeliyiz. Şartlar vs. Hepsi uygun. Sadece acaba İstanbul'da olduğu için personel ihtiyaçi diye red gelir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmez sanmıyorum verisel olarak 6. bölgenin daha çok ihtiyacı var.

      Sil
  4. merhaba hocam ben 3+1 olarak görev yapmaktayım. 1 ay sonra 3. yılımı doldurarak kadromu alacağım. eşim şehir dısında özel sektörde görev yapmakta. 2022 eş durumu tayinine başvurursam onaylanırmı? eş durumu tayini istemek için +1 i tamamlamak zorundamıyım?

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar hocam. Eşim Çorum'da( 4C ) 45/A 2. yılında hemşire. Ben de yeni atanacağım eş durumu için alt bölgeleri tercih etmek zorunda mıyım örneğin Ankara'ya atansam (1B) eşim benim bulunduğum yere eş durumu yapabilir mi? Bir de Ankara'ya gelirse aynı hastane ya da yakın hastanaler mi oluyor yoksa uzak yerler de gelebilir mi? Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alt bölgeye çok gerek yok. Öyle bir kural yok. Aynı hastane olur muhtemelen sağlık müdürlüğüne geliyor ataman orada ayarlanıyor. Şartlar sağlandıktan sonra atamanız olur.

      Sil
    2. Çok teşekkürler

      Sil
  6. Ben diyetisyenim eşim stratejik personel yani hekim. Fiili senem şubatta doluyor 2022 /1 eş durumuna başvurmak için yhgm birimini arayıp boş kadro talebi oluşturdum not aldılar . Buna rağmen kadro acmayabilirler mi? Eğer açmasalar da ben yine başvurursam red gelir mi bana? Ya da açarsalar başvurduğumda red yeme ihtimalim nedir ?


    Çok teşekkür ederim paylaşımlarınız cok faydalı. Eşi stratejik personel olan sağlık çalışanları için de özel bir yazı yazarsanız cok seviniriz.

    Ayrıca es durumu tayini yaptıktan sonra kac sene durmamız gerekiyor o ilde, tekrar es tayini isteyebilmek için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Red yemek değil de, orada başka talep eden olabilir. Kadro az olur o dönem örneğin 2 açılır 3 başvuru olur bu durumda beklersiniz diğer kadroyu. Biz teşekkür ederiz ayrı ayrı her konuya değinmek blogda zor oluyor. Bunun için mediforum.net forumumuz var orada konu açabilirsiniz. Son olarak eş durumu tayininde yani ilan metninde son sorduğunuz soru ile ilgili bir açıklama yok. Yani eş durumundan gelenler başvuramaz veya şu kadar süre sonra başvurabilir ibaresi yok.

      Forumumuz burada

      Bu konunun detaylı yazısı da burada

      Sil
  7. Merhaba ben İzmir'de(1.bölge d grubu) 3+1 statüsünde 3.yılıma girdim. Eşim Bursa'da(1.bölge d grubu İzmir'in altı) 3+1 statüsünde 2.yılında. İkimizde eş durumu tayini isteyebilir miyiz? Hangimiz diğerinin yanına gidebilir? Red gelme olasılığı var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İzmir de bulunan kişi Bursa ya tayin isteyecek. Detaylarını forum da şu konuda yazdım.

      Sil
  8. merhabalar... cevapladıgınız ıcın tesekkur ederım. 663-45a lıyız eşimle. ıkımızde 1yılımızı doldurduk . bayburttan ankaraya es durumu istiycem . red gelme sebeblerınde bayburtun 5. hizmet bolgesınde yer aldıgı yazıyor. ben 112 esım hemsıre. ankaraya tercıh yaptıgımda kabul edılme ıhtımalı varmı ? yoksa kesın olarak yani %100 red mi gelir? ankara kadro acıyor ama bos yer kalıyor 112 de .durum bu sımdıden tessekkur ederım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5. maddeye eklediğim görsel açıklıyor hocam durumu. Birlik 5-6. bölgelerde sağlanmalı diyor.

      Sil
  9. Merhabalar ben Bursada 45/a Tıbbi Sekreterim eşim manisada 45/a Hemşire ikimizde başvuru yaptık ama kim kime tabi olur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1D siz, 2D eşiniz. Sizin durumu kura ve doluluk oranı belirler.

      Sil
  10. Merhabalar 45 a es durumu tayini istedik, eşim kadrolu görev yapacagı ile naklen atandı ancak henüz ilşiğini kesip yeni görev yerine gelemedi, ancak eş durumu tayinini yaptık belgelerle destekleyerek sizce gelme olasılığı nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belge sundu iseniz herkes gibi sizde kuraya katılmış oluyorsunuz, kura çıkınca gene belge isteyecekler o vakit kuraya başvurduğunuz durumu belgeleyemezseniz geçersiz sayılır. Yani gerçeğe aykırı beyan gibi.

      Sil
  11. Yukarıdaki bilgilere istinaden soruyorum yani kura çıkınca yüklediğimiz belgeleri tekrar sunmak mı gerekiyor? Biz naklen atandığına dair yazı ile kadrolu olduğuna dair belgeleri gönderdik, sizce burada gercege aykırı beyan var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kura çıktığında beyan ettiğiniz durumu belgeyebildiğiniz sürece sorun yok, tekrar istenmeyebilir ama bu beyan gerçek olmalı, gerçek ise sorun yok

      Sil
  12. Sorularıma cevap verdiğiniz için ben ve eşim adına teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba hocam açıklanması az bir süre kaldı ama yine sorup ona göre umut etmek istiyorum.bn sözleşmeli hemşireyim eşim paramedic kadrolu. Bn konya dan antalya ya isteyeceğim. Eşim 2. Bölge A grubu Bn ise 2. Bölge D grubundayim. Red gelir mi antalya hemşire 36 kişi açmış konya 48 kişi açmış. Çok umutsuzum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzun yanıtını kapsamlı ve uzun şekilde vermek için foruma yazdım buradan
      cevabınıza bakabilirsiniz

      Sil
    2. Cok teşekkür ederim. Sagolun.

      Sil
  14. Merhabalar ben istanbulda kadrolu odyoloğum, eşim yozgatta infaz koruma memuru kadrolu ben eşimin yanına eş tayini isteyecem, ne dersiniz çıkar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşiniz kadrolumu? mediforumdan sorabilirmisiniz rica etsem oradan cevaplayalım

      Sil
  15. Eşim kadrolu evet.

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar benim bi sorum olacaktı, 3 artı 1 sağlık personeliyim, 2 yılım bitti 3. Yılımı doldurmadan eş durumu tayini yaparsam sözleşme sürem sıfırlanı rmı yoksa kaldığı yerden devam eder mi

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar. Ben sözleşmeli hemşire olarak İstanbul’a yeni atandım. Eşim Adana da üniversite hastanesinin 4D işçi hemşire kadrosundan. 1 yıl sonra eş durumu tayini isteyebilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba eşim Şanlıurfada yeni atandı.
    Ben ise Bingöldeyim ve ikinci yılım.
    Ben onum yanına gitmek istiyorum, zaten kendisinin yılı dolmadıgı için gelmesi söz konusu değil.
    Bu hususa dikkat edip beni onun yanına verirler demi? Ben gitmek istyorum çünkü

    YanıtlaSil
  19. Hocam eş durumu kurası öncesinde Kadro açılması için dilekçe nereye yazılır? Bİlginiz var mı

    YanıtlaSil
  20. eşim kadrolu devlet memuru ben yeni atanmış 3+1 sağlıkçıyım 1. yılımı doldurup eşimin yanına tayin aldıktan sonra sözleşmem baştan mı başlar yoksa kaldığı yerden devam mı eder ?

    YanıtlaSil
  21. MERHABALAR. eşim ve ben sağlık 45a lıyız. eşim c grubunda bende b grubundayım.mesleklerimiz aynı. suan başvuru sürecindeyiz. benim bulunduğum ile eşim başvurabiliyor ama ben boş pozisyon görülmediği için onun ile başvuramıyorum. grup bazında bakıldığında benim eşimin yanına gitmem gerekirdi. böyle bir durumda bakanlık nasıl bir yol izler. sistem benim başvurmama izin vermiyor.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben 45a Li 2.5 yıldır çalışan ebe eşim kadrolu hemsire ben hakkaride çalışıyorum eşim Van’da bir kez başvurduk eleman yetersizliğinden kaynaklı red cevabı aldık tekrardan başvurduk aynı cevabı mi alırız ben eşimin yanına gitmek istiyorum Hakkari’den Van’a

    YanıtlaSil
  23. Ben üniversite de öğretim görevlisiyim eşim 45a sözleşmeli sağlık personeli 1 senesi dolunca eş durumundan yanıma gelebilir mi? Çünkü benim kadro karşılığım başka ilde bulunmuyor.

    YanıtlaSil
  24. Bu sorunun cevabını bilen varmı

    YanıtlaSil
  25. Eşim sağlık bakanlığında fizyoterapist 1.5 yıl bitti kadroya geçti ben orman genel müdürlüğünde sözleşme olarak çalışıyorum ve tayin hakkım yok 3 yılını doldurmasinimi bekliyecegiz eşimin bilgi verirseniz çok memnun olurum teşekkür ederim 🙏

    YanıtlaSil
  26. Merhaba ben İstanbul 112 de çalışıyorum eşimde 3+1 olarak 1 yıldır tıbbi sekreter olarak atandı. İkimizde başka bir ile gitmek istiyoruz. Ben tayin isteyip gidersem ardından eşimde gelebilir mi peşimden veya red olma durumu var mı?

    YanıtlaSil
  27. Eşim ebe kadrolu bende özel sektörde 3.5 yıl çalışıyor um eşim doğuda bende Hatay'da özel sektörde çalışıyor um
    Es durumu gelir mi

    YanıtlaSil
  28. Hocam acil itiraz edecem lütfen cevap verin. Ben 3+1 663 45/a sözleşmeli tıbbı sekreterim. 1 yılım doldu. Başka illerdeyiz Eşim il sağlık müdürlüğünde sözleşmeli uzman tayin başvurum red geldi. Eşim müdürlükte stratejik personel gözükmüyor mu yardımcı olur musunuz lütfen cevap acil

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder