Ev İzolasyonu Sırasında Kendimi Depresyondan Nasıl Korurum




ev izolasyonu






İnsanlar belki evden çalışarak kendini izole ediyor, çalışamayan kişiler de olabilir. Mesela ev hanımları, emekliler veya izinli olanlar bu ev izolasyonu sırasında kendilerini depresyondan nasıl koruyacaklar?

Bu normal şartlar altında tamamen garip ve ezici bir durum, bu ani izolasyon, depresyonu doğrudan eve davet ediyor gibi geliyor. Mutlu bir şekilde bekâr ve içine kapanık olmama rağmen, halkımdan çok hoşlanıyorum (muhtemelen bildiklerinden daha fazla). Kafede haftalık yazı gruplarıma, whatsup gruplarıma ve günlük çalışma arkadaşlarıma güveniyorum. Önemsediğim ve ilgilendiğim insanlarla olmak beni kafamdaki salgın dünyadan uzak tutmaya yardımcı oluyor.

Diğer yandan izole olmak, en kötü durumdayken kendime yaptığım başka bir şey. İzole etmeyi hastalık ve sağlıksızlıkla başa çıkma mekanizmalarıyla ilişkilendiriyorum ve uzun süre yalnız olduğumda işlev bozukluğuna ve depresyona yenik düşebilirim.

Burada her zamanki şeyimi yapıyorum ve hala hayatın güneşli tarafındayken bir liste yapıyorum.

Hafta sonu, whatsup gruplarımla zaman geçirdim. Kimi aile grubu kimi arkadaş ve kimi iş grubu. Her grup kendi bölgesinden haberler veriyor. Konuşuyoruz vesaire....


Yardımcı olmanın bir yolunu bulun

Birisi bana bir zamanlar “agresif bir şekilde yardım etti” dedi ve beni güldürdü, çünkü: doğru. Stresle baş etmenin ve boşlukta hissetmekten kaçınmanın yollarından biri, bunalmış enerjiyi dışa doğru yönlendirmektir. Sonra başkaları için yararlı olabilecek şeyler yapmaya yönlendirilir. Ve şu anda, birçok insanın yardıma ihtiyacı var. Üst komşularınızı kontrol etmenin bir yolunu bulabilir, yaşlılara yiyecek alıp getirebilir, risk altındaki insanların köpekleri yürüyüşe çıkarabilir, arkadaşınızın huzursuz çocuklarına nasıl uçurtma yapacağını öğretebilirsiniz. Birisine tuvalet kağıdı verebilirsiniz:))!


Yataktan kalkın ve sabahları temizlenip giyiin

Biliyorum. İzolasyon tam bir 7/24 pijama partisi oldu artık. Ancak bir süre sonra, uyku kıyafetlerinizin etrafında dolaşmak sizi donuk hissettirebilir. Ve bu tam olarak şu anda hissetmek istemediğimiz bir his, çünkü depresyonun öncüsü.

Yapacak bir şeyiniz olmasa da duşunuzu alın, üzerinizi değişin, kokular sürünün, yüz bakım rütininizi yapın..............

Yaratıcı olun 

Arkadaşlarınızla paylaşılan bir video veya ses ile yapabileceğiniz tonlarca şey var. Dün gece örneğin sağlık çalışanları alkışlandı tekrar. Bu biz sağlık çalışanları için güzel bir duygu, kendi mahallenizde bunu videoya alıp arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz, ve onların mahallerindeki durumu onlar size gönderebilir.....

Beyninizi yaratıcı bir şeyle meşgul etmek ve arkadaşlarınızla yapmak nihai depresyon savaşçısıdır.

Olmadı online oyunlar oynarsınız beraber...........


İnsanlarla tamamen konuşmayı bırakmayın

Bu depresyonun dansı. Yapma. İş arkadaşlarınızla veya mağazadaki kişilerden sürekli kaçılmaz. İllaki konuşacaksınız ve irtibatı belirli düzeyde tutarak kesmeyin.

Sigara ve alkol alımınızı artırmayın veya başlamayın ve egzersiz ve uykunuzu ihmal etmeyin

Depresif beyinleri olanların bunu kaçınılmaz bir durum olarak düşünmeye başlaması ve kendimizi kötü başa çıkma mekanizmalarımıza vermenin cazip olduğunu biliyorum. Ama biliyorsunuz ki daha önce yaptığınız zaman, kendinizi daha da kötü hissettiriyor. Bu yüzden, olmasa bile, bunu normal zaman gibi düşünün, normal yaşantınıza devam edin.

Geleceği çözmeye çalışmayın

Biz hiç bulunmadığımız bir yerdeyiz. Bunu nasıl düzelteceğimizi bilmiyoruz ve ne zaman biteceğini bilmiyoruz. Bunlar herhangi bir durum hakkında kabul edilmesi en zor şeylerden bazıları. Ancak onları kabul etmek, sadece bugün üstesinden gelmek için çalışabileceğiniz anlamına gelir. Çok ileriye bakmaya çalışmak muhtemelen felaketle sonuçlanacak ve şu anda kesinlikle ihtiyacımız olmayan şey daha fazla felaket. İhtiyacımız olan şey, kendimize ve başkalarına karşı çok daha fazla nezaket ve sabır ve bunu her gün yapacak rezervlere sahip olmak için, kasıtlı olarak mevcut kalmayı ve bize verilenlerle çalışmayı seçmeliyiz. Elimizde bu var.

Elimizdekilere odaklanırsak, belki de bu izolasyonu yalnızlık tuzağı olmaktan koruyabilir ve bunun yerine birbirimize daha sıkı sarılma şansı olarak görebiliriz.

Güvende kalın, iyi olun.

Yorumlar

  1. Merhaba. Lisans 2020 kpss ye hazırlanıyorum. Bakan 32 bin alım olacağını duyurdu. Sizce bu bizi ne kadar etkiler. O kadar modum düştü ki. 32 bin çok büyük bir alım.

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder