TEZSİZ YÜKSEK LİSANS YAPANLAR ; ARAŞTIRMA veya ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OLABİLİR Mİ?




Araştırma veya Öğretim Görevlisi Olma Şartı


Yüksek lisans ile ilgili yazdığım oldukça fazla yazı var, bana soru geldikçe ve çıkan yönetmelikleri gördükçe yazılarımı güncellemeye ve gerekli hallerde yeni yazılar yazmaya gayret ediyorum.

Yüksek lisans tavsiyesi verirken, hep yüksek lisansınız tezli olsun dipnotu düşerim, bunu uzman hemşirelik yazısı yazarken de farklı bir yazıda yüksek lisanstan bahsederken de hep not düşerim ki tezli yapın yüksek lisansınızı.


Bunun sebeplerinden bir tanesi de Araştırma görevlisi veya Öğretim görevlisi olmak istediğiniz zaman sizden tezli yüksek lisans isteyecekleridir.

Üste eklediğim resim yönetmelikten bir alıntıdır. 


Tezli Yüksek Lisans Şartı


MADDE 7 – (1) Araştırma görevlisi kadrosuna başvurabilmek için ilana ilk başvuru
tarihi itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak gerekir. Devlet yükseköğretim kurumlarının
araştırma görevlisi kadrolarına başvurularda tezli yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik
eğitimi öğrencisi olmak şartı aranır.

(2) Yükseköğretim kurumlarında tıpta uzmanlık ve tıpta yan dal uzmanlık eğitimi yapmakta
olan tabip veya uzman tabip araştırma görevlileri, uzmanlık eğitimlerini tamamladıklarında
uzman olduklarının Sağlık Bakanlığına bildirildiği tarihten sonraki ilk Devlet Hizmeti
Yükümlülüğü Kurası sonuçlarının kurumlarına tebliğ edildiği tarihe kadar kurumları ile ilişikleri
kesilmeksizin araştırma görevlisi olarak görev yapmaya devam ederler.

(3) Öğretim görevlisi kadrosuna başvuracak adaylarda en az tezli yüksek lisans derecesine
sahip olmak şartı aranır.



Bu bağlamda sizler için daha faydalı ve ileriye dönük olması adına yüksek lisansınızı tezli yapmanız tekrar şiddetle tavsiye edilir.


Sorularınız için yorum yazabilir, mediforum.net forumunda konu açabilirsiniz.

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder