HEMŞİRE NASIL İLK YARDIM EĞİTMENİ OLUR

Bazı meslektaşlarınızdan duymuşsunuzdur, ehliyet kurslarında ilk yardım eğitimi veriyorlardır. Ayrıca çeşitli projelerde veya okullarda ilk yardım eğitimi verenler olabilir.

Bu yazımızda bir hemşirenin nasıl ilk yardım eğitmeni olabileceğinden bahsetmek istiyorum.

Kimler olabilir?


İlk yardım eğitmeni sağlık ile ilgili bölümlerden mezun olanlar olabiliyor, lise dahil. Yani bizi ilgilendiren konuya gelirsek il yardım eğitmeni hemşireler ve hemşire yardımcıları olabiliyor.




HEMŞİRE NASIL İLK YARDIM EĞİTMENİ OLUR





Sertifika nereden alınıyor?


Bu konuda bakanlığa bağlı çeşitli kurumlar eğitimci eğitimi adı altında 40 saatlik bir kurs veriyor ve ardından Acil sağlık hizmetleri müdürlüğünce yapılan sınavdan 85 ve üzeri alanlara sertifikaları veriliyor.

Sertifika süresi nedir?


Sertifikalar 5 yıl süre ile geçerli oluyor, sonrasında sınava girilerek süre uzatılabiliyor.

Nerelerde çalışabilirler?


Bu sertifika ile ehliyet kurslarında eğitimci olmanız mümkün zira yeni kanunlara göre ehliyet kursları ilk yardım eğitmenini eğitici sertifikası olanlardan seçmek zorunda, sadece hemşire olmak yetmiyor.

Bunun yanında projelerde, bazı okullarda veya iş yerlerinde eğitim veren kişi olabilirsiniz ama bunu genelde kurumsal kuruluşlar yapar siz onların yanında çalışan olabilirsiniz.

Ayrıca ilk yardım sınavlarında da gözetmen olabiliyorsunuz.


Devlet memurları çalışabilir mi?


Devlet memuru olup ilk yardım eğitmeni olan meslektaşlarımız var.

Bu konuda memurlar eğitim, öğretim faaliyetlerinde bulunabilir maddesine göre çalışıyor olma ihtimalleri var.

Nöbet izinlerinde bu işi yapan meslektaşlarımız var.


Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder