HİÇBİR YERDE GÖREMEYECEGINIZ HEMSİRELIKLE İLGİLI 15 SÖZ



Hemşireliğin kutsal bir meslek olduğu tartışılmaz. Peki ünlü yazarlar, oyuncular bu konu hakkında neler söylemiş? Bunları sizin için derledik;



1-) ''Hemşirelik Güzel Sanatlar'tan biridir: Neredeyse Güzel Sanatlar'ın en iyisi olduğunu söylemiştim.''



- Florence Nightingale




2-) ''Adınızı unutabilirler, ancak onları nasıl hissettirdiğinize asla UNUTMAYACAKLAR.''

- Şarkıcı/yazar Maya Angelou



3-) ''Eğer gözlem yapamıyorsanız, hemşire olmaktan vazgeçin.''
-Florence Nightingale



4-) ''Eğitimli hemşire, hekimin ve rahibin yanında yer alan, insanlığın en büyük nimetlerinden biri haline geldi.''

- William Osler



5-) ''Ben hasta bakıcı olmak istiyorum, kimsesi olmayan insanların kimsesi olmak istiyorum.''

-Florence Nightingale



6-) ''Bakım, hemşireliğin özüdür.''


-Jean Watson



7-)Tanrının en değerli armağanı olan hayat, çok defa hemşirenin ellerine terk edilmiştir. 

- Florence Nightingale




8-) ''Hemşireler hastalarına en önemli kapasitede hizmet vermektedir. Bir şeyler ters gittiğinde ya da sağlık konusunda endişe duyduğumuzda ilk iletişim hattımız olarak hizmet ettiklerini biliyoruz.''

-Lois capps



9-) ''Hemşireleri çok fazla övmek mümkün olmaz.''

-Stephen Ambrose




10-) ''Hemşireler sağlık bakımının kalbidir.''

-Donna Wilk Cardillo



11-) ''Hemşireler en doğrudan hasta bakımına sahip olduklarından, ciddi tedavi kararları üzerinde çok fazla etkiye sahiptir. Bu çok yüksek riskli bir iş.''

-Oyuncu Judy Evans




12-) ''Doktorlar savaş oyunlarını haritalandırıyor olabilirler, ancak çatışmayı katlanılabilir kılan hemşireler.''

- Yazar Jodi Picoult




13-) “Hemşirenin yegane amacı, hasta olsun olmasın bireyin eğer yeterli gücü, arzusu veya bilgisi olsaydı yardım almadan da yapabileceği, sağlığa ve tedaviye (ya da huzurlu bir ölüme) katkıda bulunan faaliyetlerin yapılmasına yardım etmektir”


-Virginia Henderson




13-) ''Birisi hemşirelerden nasıl nefret edebilir? Kimse hemşirelerden nefret etmiyor. Bir hemşireden nefret ettiğin tek zaman sana lavman verdikleri zamandır.''


-Oyuncu Warren Beatty




14-) ''Annem hemşireydi. Nöbete gitmesin diye hasta numarası yapardım. Yine de gider, hasta çocukları düşünürdü. Ağladığını gördüm. Saklardı. İşte o gün anladım ki "hemşirelik en kutsal meslektir."

Cem Yılmaz




15-) ''Sağlıkçılar, insana hizmet için sağlığından olan kişilerdir.''

-Cem Yılmaz

Yorumlar

Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder