YÜKSEK LİSANSA BAŞLAMAM İÇİN NE GEREKLİ?





Merhaba arkadaşlar!

Bana gelen sorulardan gene özet yazı hazırlamak istedim umarım okursunuz.

Öncelikle diploma notu kısmına değinmek istiyorum ;

Üniversiteler bu konu için önceden bir şey söylemiyorlar hatta başvuru şartlarına bile koymuyorlar bazen çünkü halı hazırda okuduğunuz lisans bölümünü bitirebilmeniz için zaten belli bir diploma notuna sahip olmanız gerekiyor.

Dolayısı ile lisans eğitimini bitirebilmiş iseniz yüksek lisans için yeterli alt limit notunuzu almışsınız demektir.

Bundan sonrası için daha yüksek diploma notu demek daha önde yüksek lisansa kabul edilmeniz demek olur, çünkü sıralamanızı etkileyen bir değer diploma notudur.

Bazı bölümler 5 kişi alıp kapatıyorlar sınıfı bu sebeple baya önemli olabilir diploma notunuz.

Bir diğer konuda hangi bölümü seçmeliyim?

Burada sizin ilgi alanınız tabiki en önemli seçim kriteri. Çünkü yüksek lisans yaparken bir sürü araştırma yapacak ve makale okumak durumunda kalacaksınız, eminim bunu zevkle yapmak size daha çok başarı sağlayacaktır.

Bunun yanı sıra okuduğunuz bölüm mümkün mertebe 20 kişilik sınıfları olan bölüm olmasın kontenjanlarına bakın . siz akademisyen olarak yetişeceksiniz, ister misiniz koca bir sınıf dolusu insanla beraber yetişin.

Daha sonra bölüm hastane içerisinde aktif bir bölüm olsun dahiliye, ortopedi, acil tıp, cerrahi birimler gibi ki, bitirdikten sonra uzman olacaksınız. uzmanlığınızı aktif bir şekilde kullanmanız sizi gaza getirir mutlu eder öyle değil mi?


Akademisyen olabilmek için alım kriterlerinde genelde şu bölümden yüksek lisans yapmış olmak yazısını az görürüz gördüklerimiz ise yukarıda bahsettiğim bölümlerdir. Bu bölümleri bitirince hem her alıma başvurma şansı yakalarsınız, yüksek lisans bitirmek denen alımlara yüzlerce kişi başvurur çünkü aşırı öğrenci alan boş bölümlerde var.


Bazen şöylede soruyorsunuz ben yüksek lisans yapabilir miyim? 

Elbette yapabilirsiniz, hocalarınız nasıl yapmış ise hiçbir eksiğiniz yok. Elbetteki kolay isteyin yeter, çok çile çekerek okumuş olabilirler bazı kanunlar henüz rayına oturmadığından zorlanmış olabilirler, ama artık her şey çok daha güzel ve gelişmemiz gerekiyor zaten arkadaşlar, kendinizi geliştirdikçe de mutlu olacaksınız.


Ben yüksek yapmaya karar vermeden önce maaşı, işi olan bir hemşireyim işte işe geliyorum gidiyorum boş vaktim oluyor arkadaşlarla takılıyorum spor aktivite şu bu sonra bir gün acil serviste bir hasta bana bir şeyler sormak istedi, sordu da ama ben cevap veremedim tam olarak yani hasta tatmin olsa dahi ben kendim verdiğim cevaptan tatmin olamadım ve yanlış bir bilgi de vermek beni korkuttu. 


Sonra dedim ki kendimi geliştirmeliyim, evet ondan sonra yüksek lisans yaptım plaketlerim oldu bazı yerlerde saygınlık kazandım vesaire ama en önemlisi bir hasta bana bir şey sorduğu vakit verdiğim cevap hem beni hem onu tatmin etti.. Bu haz para kazanmaktan daha öte bir haz ve sizi zaten zorluyor öğrenmek için , evet doktor değiliz gitsin doktora sorsun felan diyebilirsiniz, ama siz bilin gene de gidip doktora sorsunlar , bildiğinizi kimse bilmese de siz içinizden ben biliyorum diyin.


Ve kimse için değil kendiniz için bu işe başlayın.....


Özetle bu işi yapacaksak sağlam başlayalım , bu yazıyı okuyorsan zaten isteklisin bu isteğini boşa harcamanızı istemem.

Şuda var ki diyelim puanlarını denk getiremedin ve başlamak istiyorsun çok öğrenci alan mezunu çok olan bir bölüme başladın, sen kaybetmiş mi oluyorsun? Tabi ki hayır, o bölümde de uzman hemşireye ihtiyaç olduğuna göre o bölüm için en iyisi olmaya çabalayabilirsin.


Eğer çalışan biriyseniz sevdiğiniz bir birim varsa yada yüksek yapmak istediğiniz bir birim o birime geçip orada çalışmaya başlamalısınız. Bu yüksek yaparken size çok faydalı olacaktır, araştırmalarınızda ve okulunuzda.


Sahip olmanız gerekenleri tekrar sıralayayım; mümkün olduğunca yüksek okul puanı, Ales den alınmış 70 üzeri bir puan, gerek olmamakla birlikte dil puanı (dil sınavına mutlaka girin 10 dahi almış olsanız bu puan işe yarayacaktır).


Tezsiz yüksek lisans yapmayın .

Kendinize çok iyi bakın .


Yorumlar

  1. Hocam merhaba, yazınız çok faydalı teşekkür ederim öncelikle. Sahada cerrahi hemşireliğinin alanı olan amelıyat hemşireliğine ilgim var ama genel anlamda cerrahi hemşireliği dersinde başarılı değildim. Akademik anlamda psikiyatri hemşireliği ve kadın doğum hemşireliği dersleri ilgimi çekmişti.Ama bunları da sahada yapabileceğimi düşünmüyorum. Akademisyen olmayı düşünsem bile uygulamada yeterli olmayacağımı hisettiğim bir alana yönelmek beni tatmin etmiyor. Cerrahi hemşireliği zorlayacak da olsa beni ameliyathanede donanımlı bir hemşire yapacağına inandığım için istiyorum. Umarım kafa karışıklığımı aktarabildim. Sahada ya da akademisyen olarak çalışabilirim henüz buna karar vermedim. Bu yüzden hem uygulamada hem araştırmalar yapacağım alanda tatmin olmak istiyorum. Ama kendime uygun bölüme bir türlü karar veremiyorum. Bu sene mezun oldum. Karar verme sürecimde nasıl bir yol önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karar verme süreci aslında basittir;

      1- Seveceksin, hayalin olacak
      2- Kanun ve tüzükler bu hayalini destekleyecek
      3- Herkesin tercih ettiği kolay ulaşılan bölüm olmayacak
      4- Tezli ve örgün olacak ki emeğinin bir ağırlığı olsun

      Bunlar ışığında cerrahi hemşirelik alanında lisansüstü sana uygun gibi geldi bana

      Sil
    2. Teşekkür ederim yanıtınız için :) Herkesin tercih ettiği kolay ulaşılan bölüm demişsiniz, sizce hangi alanlar bu kategoride? Fakültelerde hangi alanda açık var şuan daha çok hangi bölümlerde yığılma var yl için? Teşekkürler

      Sil
  2. Hocam merhaba,ben yeni mezun bir lisans hemsireyim.Okurken yüksek lisans yapma düşüncem ve yönlendiren olmadı.Dogrusu esaslardan hocam o alanda yapabileceğimi soylemisti ama ben dediğim gibi neler yapılmalı bilmiyordum.Suan bu isteğim var fakat tercih verip atanacagim büyük ihtimal ve en önemli sorun üniversitede tez yazmadım .Ne yapmam nereden başlamam lazım? Yazınız bana ümit verdi.Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda belirtebildiğim kadar belirttim. Bunların dışında sorunuz var ise net şekilde bu sorularınızı mediforum.net den konu açarak yazın orada da soruları cevaplıyorum. Korkmana gerek yok yaparsın.

      Sil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder