TEZLİ YÜKSEK LİSANS TECRÜBE YERİNE GEÇECEK





Merhaba arkadaşlar, yeni gelişmelerle tekrar bir yazı yazma gereği duydum.

Bundan önceki yazılarımda KPSS nin önemini çok vurguladım. Yüksek lisanstan dahi önce düşünülmesi gerektiğini de yazmışımdır.

Bunu söylememin bir sebebi de akademik personel atamalarında aranan tecrübe şartı idi.

Yök ün bu genelgesinden önce bir öğretim görevlisi kadrosuna başvuru yaparken sizden tecrübe istediğinde alanınızda çalışmış olmanız gerekiyordu ve haliyle yüksek lisans mezunu olsanız dahi bu kez de tecrübe için beklemek zorunda kalıyordunuz.

Yeni düzenleme ile tezli yüksek lisans yapmış iseniz alanınızda beş yıl tecrübeli sayılacaksınız dolayısı ile yüksek lisans bitene kadar hiç alanınızda çalışmış olmasanız dahi beş yıl tecrübeli sayılarak başvurularınızı yapacaksınız.

Buda yüksek lisans düşünen arkadaşlarımız için çok önemli bir gelişme.


Yazımız güncelliğini korumaktadır, en son 2019 yılında gene aynı benzer düzenleme devam ettirilmiştir. Bunun yanında zaten son alımlarda tecrübe şartının artık olmadığını da görmekteyiz.

Öğretim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalara Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'in Özel şartlar başlıklı 7. maddesinde ise şu hükümler yer almaktadır:



Madde 7 -

(1) Araştırma görevlisi kadrosuna başvurabilmek için en az lisans mezunu olmak ve ilana ilk başvuru tarihi itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak gerekir.

(2) Yükseköğretim kurumlarında tıpta uzmanlık ve tıpta yan dal uzmanlık eğitimi yapmakta olan tabip veya uzman tabip araştırma görevlileri, uzmanlık eğitimlerini tamamladıklarında Sağlık Bakanlığına, uzman olduklarının bildirildiği tarihten sonraki ilk Devlet Hizmeti Yükümlülüğü Kurası sonuçlarının, kurumlarına tebliğ edildiği tarihe kadar kurumları ile ilişkileri kesilmeksizin araştırma görevlisi olarak görev yapmaya devam ederler.

(3) Öğretim görevlisi kadrosuna başvuru için aranacak özel şartlar şunlardır:

a) Lisans düzeyinde eğitim yapılan birimlere (rektörlüğe bağlı bölümler dahil) başvuracak öğretim görevlisi adaylarında en az tezli yüksek lisans mezunu olmak veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en az beş yıl tecrübeli olmak,

b) Güzel Sanatlar Fakülteleri, Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Konservatuarlar ile ön lisans düzeyinde eğitim yapılan birimlere başvuracak öğretim görevlisi adaylarında en az tezli yüksek lisans mezunu olmak veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en az iki yıl tecrübeli olmak.

(4) Okutman kadrosuna başvuru için aranacak özel şartlar şunlardır:

a) Yabancı dil okutmanları hariç olmak üzere lisans düzeyinde eğitim yapılan birimlerde (rektörlüğe bağlı bölümler dahil) atanacak okutman adaylarında en az tezli yüksek lisans mezunu olmak,

b) Yabancı dil okutmanı başvurularında, ilan edilen yabancı dilde Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından en az 80 puan veya eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puana sahip olmak.

(5) Uzman ve eğitim-öğretim planlamacısı kadrosuna başvurabilmek için en az tezli yüksek lisans mezunu olmak veya lisans mezunu olmak ve belgelendirmek kaydıyla alanında en az iki yıl tecrübeli olmak gerekir.



Yorumlar

  1. 03.2018 de yayinlanmis bu hala güncel bir bilgi midir?

    YanıtlaSil
  2. 03.2018 de yayinlanmis bu hala güncel bir bilgi midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel zaten bu tür yayınlamalar yapılır yıllarca devam eder, her sene yerine hala geçiyor devam ediyor diye yayın yapmazlar.

      Sil
  3. Bu tecrübe sadece üniversiteye öğretim görevlisi alımlarında geçerli olup özel sektörü kapsamamakta,değil mi?

    YanıtlaSil
Yorumlarınız bizim için değerli, lütfen soru ve görüşlerinizi yazmaktan çekinmeyin.

Arşiv

İletişim Formu

Gönder